Image

Finanšu nozares asociācijas apkopotie banku dati rāda, ka gada laikā bezkontakta norēķinu karšu skaits audzis par 91 %, salīdzinot ar 2017. gada 4. ceturksni. Latvijā izsniegts vairāk nekā 900 tūkstoši bezkontakta karšu.

Turklāt karšu pieņemšanas iekārtas arvien biežāk aprīkotas ar bezkontakta funkciju, sasniedzot jau vairāk nekā 67 % pārklājuma, — gandrīz 27 000 karšu pieņemšanas iekārtu aprīkotas ar bezkontakta funkciju (2018. gada 4. ceturkšņa dati).

 

 

Bezkontakta kartei piemērots maksājuma summas limits, kas visā Baltijā šobrīd ir 25 eiro; līdz šai summai iespējams norēķināties, neievadot PIN kodu. Drošības nolūkā ik pa laikam karšu pieņemšanas iekārta atbilstoši iestrādātajam algoritmam tomēr pieprasīs ievadīt PIN kodu, lai pārliecinātos, ka karti izmanto tās īstais lietotājs.

 

“Bezkontakta karšu popularitāte strauji aug, un mēs redzam, ka aizvien vairāk lietotāju apgūst jauno ieradumu par pirkumu samaksāt nopīkstinot, nevis ievietojot karti terminālī. Dati apliecina, ka iedzīvotāji un tirgotāji novērtē bezkontakta maksājumu sniegtās priekšrocības un ka tikai tās tehnoloģijas, kuru ieguvumus saredz gan pircēji, gan tirgotāji un finanšu institūcijas, kļūst par daļu no ikdienas. Pāreja uz bezkontakta karšu norēķiniem šobrīd ir Latvijā plašāk vērojamā paradumu maiņa,”

– uzsvēra Ronalds Platkājis, Finanšu nozares asociācijas Maksājumu karšu apakškomitejas līdzpriekšsēdētājs un SEB bankas Maksājumu karšu nodaļas vadītājs.

 

Šobrīd Latvijā saviem klientiem bezkontakta kartes piedāvā jau 13 banku.

Par informatīvo kampaņu “Piik un gatavs”

Lai skaidrotu tirgotāju un pircēju priekšrocības bezkontakta norēķiniem, no 2019. gada janvāra līdz martam Mastercard sadarbībā ar Finanšu nozares asociāciju organizē informatīvo kampaņu “Piik un gatavs”. Kampaņas laikā galvenie sadarbības partneri — Maxima, Narvesen un Rimi — pievienojās “Piik un gatavs” kustībai, informējot par bezkontakta karšu priekšrocībām savus klientus. Tirgotāji ir laipni aicināti novērtēt bezkontakta karšu priekšrocības savās tirdzniecības vietās, atbalstīt informatīvo kampaņu un pievienoties “Piik un gatavs” kustībai. Vairāk informācijas www.piikungatavs.lv

Mediju jautājumiem: Kristīne Mennika, Finanšu nozares asociācijas Stratēģiskās komunikācijas vadītāja (tālr. 26528533, kristine.mennika@financelatvia.eu)

Saistītās ziņas

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Dokumenti

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk