Image

2022. gadā finansējuma apjoms, ko Luminor banka Latvijā izsniegusi mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) biznesa attīstībai, ir 165,27 miljoni eiro, kas ir par 43% vairāk nekā 2021. gada laikā. TOP nozares, kas šogad visaktīvāk attīstījušas savu uzņēmējdarbību ar piešķirtā finansējuma atbalstu, irlauksaimniecības, mežsaimniecības un kokapstrādes nozares, nekustamā īpašuma nozare, kā arī transporta un loģistikas pakalpojumi.  

Neraugoties uz ekonomiski sarežģīto laiku pasaulē, Luminor banka turpina aktīvi atbalstīt uzņēmumus izaugsmes plānu īstenošanā, izsniedzot finansējumu, ko turpināsim arī šogad.

“Lai gan ģeopolitiskā situācija pērn lika mainīt daudzu uzņēmēju plānus un meklēt jaunus tirgus, aktīvi turpinājām piešķirt finansējumu dažādiem projektiem, kas vērsti uz uzņēmējdarbības attīstību. Kopumā uzņēmēji veiksmīgi pielāgojās arī augošajām izmaksām un turpināja domāt ilgtermiņā, plānojot uzņēmumu turpmāko attīstību. Mūsu novērojumi liecina, ka tieši mazie un vidējie uzņēmumi ir elastīgāki un ātrāk spējuši reaģēt uz ekonomisko situāciju – šo uzņēmumu kreditēšana pērn, salīdzinot ar šo pašu periodu 2021. gadā, ir ievērojami palielinājusies. Izsniegtā finansējuma apmērs šā gada pirmajos mēnešos ir līdzvērtīgs situācijai pagājušajā gadā,”

norāda Mareks Gurauskas, Luminor Mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas vadītājs.

Kā liecina Luminor novērojumi, liela daļa mazo un vidējo uzņēmumu pērn pieteicās finansējumam apgrozāmo līdzekļu palielināšanai, lai nodrošinātu turpmāku veiksmīgu uzņēmuma darbību un attīstību. Karš Ukrainā un ekonomiskā nestabilitāte, tostarp augstā inflācija un energoresursu cenas, pagājušajā gadā radīja jauna veida satricinājumus uzņēmumiem, tomēr, neskatoties uz sarežģīto situāciju, uzņēmēji spēra soļus tālākas attīstības virzienā. Bankas eksperts norāda, karaugoties uz uzņēmuma turpmāku attīstību, svarīga ir ilgtspējīga finanšu pārvaldība, tāpēc uzņēmējiem ieteicams rūpīgi izvērtēt uzņēmuma darbību ilgākā laika posmā, lai saprastu, vai ienesīgāk ieguldīt pašu vai aizņemtos līdzekļus.

Saskaņā ar pērn Luminor bankas veikto MVU aptauju, no uzņēmumiem, kuri plānoja paplašināt darbību, 63% vēlējās palielināt pārdošanas apjomus, trešdaļa (31%) attīstīt jaunas preces vai pakalpojumus, bet ceturtā daļa (24%) paplašināt eksportu. Arī Luminor bankas novērojumi liecina, ka uzņēmumi īstenoja šādu stratēģiju savā darbībā, pievēršot uzmanību arī uzņēmumu modernizācijai, jo liela daļa MVU veica ieguldījumus ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā.

Papildu informācija:
Zelma Strupka
Luminor sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
Tālr.: 29950107
E-pasts: Zelma.Strupka@luminorgroup.com

Saistītās ziņas

test wysiwyg
02.05.2024.

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Dokumenti

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk