Image

Citadeles maksājumu karšu dati liecina, ka septembrī sarukuši tēriņi izklaidei, kā arī maksājumi viesnīcās un viesu mājās. Tāpat samazinās veikto pirkumu apjoms degvielas uzpildes stacijās un to mobilajās lietotnēs, kā arī citi tēriņi, kas saistīti ar auto aprūpi. Savukārt dati par veiktajiem pirkumiem avio biļešu iegādei liecina, ka augustā pirkumu skaits mazliet samazinājies, tomēr septembrī atkal pieaudzis, liecinot par rudens un ziemas ceļojumu plānošanu.

Pirkumu apjoms sarucis dažādās ar atpūtu saistītās jomās, piemēram, izklaides un kultūras pasākumu apmeklēšana septembrī, salīdzinot ar augustu, samazinājusies par 13 %, nakšņošana viesnīcās un viesu mājās  – 22 %.

Jūnijā sasniegts lielākais avio biļešu iegādes apjoms šī gada laikā, kas norāda uz aktīvu vasaras atvaļinājumu plānošanu. Savukārt, salīdzinot ar jūliju, augustā avio biļešu iegāde samazinājusies par teju 10 %, bet septembrī aktivitāte atgriezusies, pieaugot par 13 %.

Ēšana ārpus mājas samazinājusies straujāk nekā ēdiena pasūtīšana uz mājām –  restorānu apmeklēšana klātienē samazinājusies par 8 %, tomēr kopumā aktivitāte restorānos septembrī ir mazinājies minimāli.

Pirkumu apjoms nav mainījies mazumtirdzniecības veikalos, savukārt par 18 % tas ir palielinājies lielveikalos.

Salīdzinot ar augusta mēnesi, par 14 % pieaudzis arī ar ārstniecību saistīto izdevumu skaits.

“Maksājumu karšu darījumu dati diezgan labi atspoguļo izmaiņas iedzīvotāju pirkumu paradumos – tiek samazināti izdevumi, kurus ir iespējams samazināt. Līdz ar to pozitīvi, ka izdevumi ārstniecībai nav samazinājušies. Tas liek domāt, ka klienti tos neatliek, un meklē iespējas samazināt citur, piemēram, auto izmantošanā un ēšanā ārpus mājas. Vienīgais izņēmums ir avio biļešu iegāde, kas norāda par ziemas ceļojumu plānošanu. Atpūtu pavisam nolikt malā noteikti nevajadzētu, un pēc auto nomas datiem redzam, ka daļa iedzīvotāju tālos ceļojumus aizstāj ar tuvākajiem. Tomēr, ja ir iecerēts tālāks ceļojums, aicinātu būt uzmanīgiem un izvērtēt internetā atrastos vai uz e-pastu saņemtos piedāvājumus, kuri šķiet pārāk labi un izdevīgi, kā arī neaizmirst par ceļojumu apdrošināšanu, kas pasargās gan tuvos, gan tālos ceļojumos,”

uzsver Andris Lazdiņš, Citadeles Karšu un norēķinu daļas vadītājs. 

 

Par banku Citadele

Banka Citadele misija ir modernizēt banku nozari un sniegt privātpersonām un uzņēmējiem visā Baltijā vairāk iespēju. Banka Citadele ir otrā lielākā banka Latvijā pēc aktīviem un kredītportfeļa apjoma biznesa klientiem. 2021. gadā Baltijā jaunos aizdevumos Citadele izsniedza 1.1 miljardus eiro, kopējam kredītportfelim sasniedzot 2.7 miljardus, savukārt, depozītu apjoms uz 2021. gada beigām veidoja 3.8 miljardus eiro.

Līdztekus klasiskajiem bankas pakalpojumiem banka Citadele saviem klientiem piedāvā virkni jaunākās paaudzes finanšu tehnoloģijās bāzētu pakalpojumu, piemēram,  mūsdienīgu lietotni, bezkontakta norēķinus un zibmaksājumus. Banka Citadele pirmā Baltijā sāka piedāvāt iespēju atvērt kontu ar selfiju, maksāt ar gredzenu un veikt pārskaitījumus uz mobilā tālruņa numuriem.

Bankas Citadele grupa tiek pārvaldīta no Latvijas. Tās meitas uzņēmumi un filiāles darbojas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

 

 

Papildu informācija:
Kristīne Mennika
Korporatīvās komunikācijas vadītāja
AS “Citadele banka”
Tālr. 26528533          
E-pasts: Kristine.Mennika@citadele.lv
www.citadele.lv

Saistītās ziņas

test wysiwyg
02.05.2024.

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Dokumenti

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk