Image

Visbiežāk pircējus zaudējuši pārdevēji brīvdabas tirdzniecības vietās, un kopumā iespēja samaksāt par pirkumu tikai skaidrā naudā 70 % iedzīvotāju likusi atteikties no iecerētā pirkuma, turklāt ceturtā daļa jeb 26 % iedzīvotāju atzīst, ka šādā situācijā nonāk bieži vai regulāri, liecina bankas Citadele Baltijas iedzīvotāju aptauja, turklāt Latvijā biežāk nekā pārējās Baltijas valstīs pircēji norāda, ka atteikušies no iecerētā pirkuma.

Visbiežāk jeb 17 % iedzīvotāji atzinuši, ka no pirkuma nācies atteikties brīvdabas tirdzniecības vietās, savukārt dažādos veikalos šāda situācija gadījusies retāk – tur 6 % iedzīvotāju laiku pa laikam nenopērk iecerēto, jo nav iespēju par pirkumu samaksāt elektroniski.

Iespējas norēķināties tikai ar skaidru naudu kā šķērslis iecerētā pirkuma veikšanai galvenokārt ir jaunākiem cilvēkiem – piemēram, brīvdabas tirdzniecības vietās iecerēto nav nopirkuši ceturtā daļa jeb 25 % vecumā līdz 30 gadiem un 14 % iedzīvotāju vecumā no 60 – 74 gadiem.

“Skaidras naudas nav, bet kartes pārdevējs nepieņem – ar to lielākā vai mazākā mērā ir saskāries ikviens. Nesen veiktajā aptaujā noskaidrojām, ka 25 % Latvijas jauniešu praktiski neizmanto skaidru naudu, un Igaunijā no tās atteikusies jau teju trešdaļa visas sabiedrības. Digitālo maksājumu dažādās iespējas ir sekmējušas attiekšanos no skaidras naudas ikdienas norēķinos. Tirgotājiem nenodrošinot iedzīvotāju paradumiem ērtāko norēķinu veidu, arvien biežāk var gadīties zaudēt pircējus un ienākumus. Brīvdabas tirdzniecības vietās līdz šim tiešām bija visai tehniski izaicinoši nodrošināt maksājumu karšu pieņemšanu, taču šobrīd līdz ar Citadele Phone Pos ieviešanu arī tas ir atrisināts. Bankā redzam, ka uzņēmēji, jo sevišķi mājražotāji un pašnodarbinātie, arvien vairāk interesējas un seko līdzi digitālajām inovācijām, un piesakās jaunajam Visa un Mastercard sertificētajam norēķinu veidam, kas Android viedtālruni vai planšeti palīdz transformēt par maksājumu pieņemšanas līdzekli,”

stāsta bankas Citadele valdes loceklis Vladislavs Mironovs.

Igaunijā un Lietuvā biežāk nekā Latvijā iedzīvotāji norādījuši, ka no pirkuma atteikušies izņēmuma gadījumos, galvenokārt tehnisku problēmu dēļ – tā atzīst Lietuvā 46 %, Igaunijā 45 % un Latvijā 30 % aptaujāto.

Kopumā Igaunijā 27 % un Lietuvā 23 % iedzīvotāju norādījuši, ka bieži vai ik pa laikam ir atteikušies no iecerētā pirkumā, jo nebija iespēju par to norēķināties elektroniski. Līdzīgi kā Latvijā, arī kaimiņvalstīs dažādos veikalos no pirkumiem bija spiesti atteikties 6 % iedzīvotāju, savukārt ierobežotās norēķinu iespējas brīvdabas tirdzniecības vietās mazāk skārušas Lietuvas iedzīvotājus – 9 % Lietuvā un 16 % Igaunijā aptaujāto nav nopirkuši iecerēto, jo nebija skaidras naudas, bet maksājumu kartes pārdevējs nepieņēma.

Reprezentatīvu iedzīvotāju aptauju par skaidras naudas lietošanas paradumiem banka Citadele veica septembrī sadarbībā ar pētījumu aģentūru Norstat, katrā Baltijas valstī aptaujājot vismaz 1000 iedzīvotājus vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

Par banku Citadele

Citadeles misija ir modernizēt banku nozari un sniegt klientiem un biznesam visā Baltijā vairāk iespēju. Līdztekus klasiskajiem bankas pakalpojumiem Citadele saviem klientiem piedāvā virkni jaunākās paaudzes finanšu tehnoloģijās bāzētu pakalpojumu: sākot ar mūsdienīgu lietotni, bezkontakta norēķiniem un zibmaksājumiem, un beidzot, kā pirmie Baltijā, piedāvājot atvērt kontu ar selfiju, maksāt ar gredzenu un uz mobilā tālruņa numuriem. Citadele ir otrā lielākā banka Latvijā pēc aktīviem. Citadeles grupa tiek pārvaldīta no Latvijas. Tās meitas uzņēmumi un filiāles darbojas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Papildu informācija:
Kristīne Mennika
Korporatīvās komunikācijas vadītāja
AS “Citadele banka”
Tālr. 26528533          
E-pasts: Kristine.Mennika@citadele.lv
www.citadele.lv

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Materiāli

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk