Canva

Notikumi pasaulē nav būtiski ietekmējuši Latvijas iedzīvotāju vēlmi ceļot – tā apgalvo katrs trešais aptaujātais ceļotājs, un to arī apliecina dati par avio biļešu iegādi ar Citadeles maksājumu kartēm. Tajā pašā laikā katrs ceturtais atzīst, ka rūpīgāk izvēlas sava ceļojuma galamērķi un pēta attiecīgās valsts drošības situāciju, secināts bankas Citadele veiktajā Baltijas ceļotāju aptaujā.

32 % respondentu apgalvo, ka turpina ceļot, un līdzšinējie pasaules notikumi viņu vēlmi ceļot nav ietekmējuši. Savukārt dažāda veida notikumi pasaulē, piemēram, nesenā pandēmija un Ukrainā notiekošais karš likuši 24 % Latvijas ceļotāju rūpīgāk izvēlēties sava ceļojuma galamērķi un detalizētāk analizēt aktuālo situāciju valstī, uz kuru plānots doties. Lietuvā rūpīgāku analīzi veic 27 %, savukārt Igaunijā – 29 % aptaujāto.

To, ka šā gada pirmajā ceturksnī ceļošanas intensitāte ir pieaugusi, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, liecina arī Citadeles dati par maksājumiem ar bankas kartēm. Avio biļešu iegāde pieaugusi par 17 %, auto nomas pakalpojumu pieprasījums par 44 % un naktsmītņu rezervēšana par 22 %, liecina apkopotā informācija.

Aptaujas dati ļauj secināt, ka 13 % Latvijas respondentu neplāno doties uz attiecīgām valstīm, ja tas nozīmē, ka ceļā uz tām jālido gar “karstajām zonām”. Visbiežāk šīs bažas reģistrētas jaunajiem pieaugušajiem zem 30 gadu vecuma. Interesanti, ka kaimiņvalstīs šo cilvēku ir krietni vairāk – Igaunijā karsto punktu klātbūtni no maršruta svītro 25 %, bet Lietuvā – 28 % ceļotāju.

Apdrošināt savus ceļojumus izvēlas 18 % Latvijas iedzīvotāju, visbiežāk tie ir ceļotāji, kuri sasnieguši 40 gadu vecumu. Igaunijā un Lietuvā savus ceļojumus apdrošina biežāk, attiecīgi, 22 % un 23 % aptaujāto.

Inflācijas iespaidā lētākus galamērķus izvēlas 15 % Latvijas iedzīvotāju, un visbiežāk taupīt nākas iedzīvotājiem vecumā no 18 līdz 29 gadu vecumam. Lietuvā un Igaunijā cenu ziņā draudzīgākus galamērķus izvēlas 17 % aptaujāto. Šosezon biežāk ceļotāju galamērķis ir  Eiropas valstis.

“Analizējot datus, secināms, ka pasaulē valdošie notikumi tiešā veidā atstājuši ietekmi uz ceļotāju paradumiem – iedzīvotāji turpina ceļot, taču  pirms tam veic rūpīgāku plānošanu  gan no budžeta, gan drošības viedokļa. Šajā pavasarī un vasarā varam gaidīt lielu ceļošanas aktivitātes pieaugumu, līdz ar to ceļotājiem vēlams attiecīgi sagatavoties. Pirms ceļošanas vienmēr ieteicams pārliecināties, ka svarīgie dokumenti, piemēram, pase, aviobiļetes, ceļojuma plāns, kontaktinformācija ārkārtas gadījumā ir droši noglabāti, tāpat nevajadzētu aizmirst par digitālo kopiju izveidošanu un noglabāšanu mākonī.  Der atcerēties, ka ceļojuma apdrošināšana segs izdevumus gadījumā, ja jūsu dokumenti ārvalstīs tiks nozaudēti vai nozagti. Ja nākas ceļot karsto punktu reģionos un valstīs ar mainīgu drošības līmeni, informējiet savus tuviniekus par plānoto maršrutu un uzturiet regulāru komunikāciju, lai informētu par to, vai viss kārtībā,” uzsver Andris Lazdiņš, Citadeles Karšu un norēķinu daļas vadītājs.  

Notikumi pasaulē nav nekādā veidā ietekmējuši vēlmi ceļot un ceļojumu plānošanas procesu – šādu viedokli pārstāv katrs trešais ceļotājs Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, visbiežāk iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 39 gadu vecumam.

Reprezentatīvu iedzīvotāju aptauju par Baltijas iedzīvotāju ceļošanas paradumiem banka Citadele kopā ar pētījumu aģentūru Norstat veica 2023. gada aprīlī, tiešsaistē aptaujājot vairāk nekā 1000 iedzīvotājus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā vecumā no 18 līdz 74 gadu vecumam.

Par Citadeles Grupu

Citadeles misija ir modernizēt finanšu nozari un sniegt privātpersonām un uzņēmējiem visā Baltijā vairāk iespēju. Citadelei Baltijā 2022. gadā bija 374 000 aktīvo klientu, jaunos aizdevumos izsniegti 1,2 miljardi eiro, kopējam kredītportfelim sasniedzot 2.9 miljardus, un depozītu apjoms veidoja 3.9 miljardus eiro.

Līdztekus klasiskajiem bankas pakalpojumiem banka Citadele saviem klientiem piedāvā virkni jaunākās paaudzes finanšu tehnoloģijās bāzētu pakalpojumu, piemēram, mūsdienīgu lietotni, bezkontakta norēķinus un zibmaksājumus. Citadele pirmā Baltijā privātpersonām sāka piedāvāt iespēju atvērt kontu ar selfiju, maksāt ar gredzenu un veikt pārskaitījumus uz mobilā tālruņa numuriem. Savukārt uzņēmumi aktīvi izmanto iespēju ne vien atvērt kontu attālināti un pieteikties finansējumam sava biznesa attīstībai, bet arī pieņemt maksājumus ar Citadele Phone POS lietotni un universālo e-komercijas risinājumu Klix.

Banka Citadele ir Grupas mātes uzņēmums Latvijā, un tās meitas uzņēmumi un filiāles darbojas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Papildu informācija:
Līga Ratniece
Korporatīvās komunikācijas vadītāja
AS “Citadele banka”
Tālr. 28378366
E-pasts: Liga.Ratniece@citadele.lv
www.citadele.lv

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Materiāli

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk