Swedbank saviem klientiem pakāpeniski sāk piedāvāt jaunu autentifikācijas metodi – PIN koda tehnoloģiju Swedbank mobilajā lietotnē. Tā kļūs par jaunu autentifikācijas alternatīvu visā Baltijā līdzās jau esošajām metodēm – Smart-ID, biometrijai, kodu kalkulatoram, eID kartei.
Jaunā autentifikācija ļaus klientiem būt dubultdrošiem par piekļuvi saviem internetbankas datiem, jo brīžos, kad nebūs pieejama cita autentificēšanās iespēja, varēs izmantot savu PIN kodu.
Kā stāsta Vadims Frolovs, Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs:
“Mēs iesakām saviem klientiem nodrošināties ar vairāk nekā vienu autentifikācijas metodi, lai jebkurā laikā varētu piekļūt bankas pakalpojumiem. Dzīvojam tik aktīvā tehnoloģiju laikmetā, ka bieži vien uz īsu brīdi kāds pakalpojums var pēkšņi nebūt tehniski pieejams. Tāpēc, lai nodrošinātu saviem klientiem aizsardzību pret šādiem gadījumiem, esam ieviesuši alternatīvas. Ja viena no autentifikācijas metodēm kādu iemeslu dēļ pēkšņi nedarbosies, tad klients ērti varēs turpināt izmantot bankas pakalpojumus ar citu rīku. Turklāt PIN kods ir ne tikai ērts un drošs veids, kā klienti varēs autorizēties mūsu mobilajā lietotnē un internetbankā, bet ar to arī varēs apstiprināt maksājumus līdz 100 eiro.”
PIN koda ieviešana Swedbank lietotnē tiks ieviesta pakāpeniski līdz šī gada beigām. Tas nozīmē, ka tuvāko trīs mēnešu laikā katram Swedbank klientam bankas mobilajā lietotnē būs iespēja reģistrēt savu unikālo PIN kodu.
PIN koda lietošanu būs katram individuāli jāaktivizē savā mobilajā lietotnē izveidojot savu PIN kodu no 5 līdz 8 cipariem. PIN kods nedrīkstēs būt pārāk vienkāršs, piemēram, tajā nedrīkstēs būt tikai vienādi cipari. Lai to sāktu lietot, nebūs jādodas uz bankas filiāli vai arī jāiegādājas atsevišķa ierīce tā nolasīšanai – klienta viedtālrunis būs pamata atslēga bankas pakalpojumu piekļuvei. Lai aktivizētu šo funkciju, Swedbank mobilajā lietotnē ir jāizvēlas “Uzstādījumi/Autentifikācijas veidi” un jāiespējo “Lietotnes PIN kods”.
Kopumā Swedbank mobilo lietotni Latvijā izmanto jau teju 590 tūkstoši klientu, un to skaits turpina pastāvīgi augt. Šobrīd lielākā daļa jeb 60% no tiem kā pamata autentifikācijas rīku bankas mobilajā lietotnē izmanto Smart-ID.
Papildu informācijai:
Jānis Krops
Swedbank Mediju attiecību vadītājs
Tālr.: 67444560, 26880381
janis.krops@swedbank.lv