Image
  • Swedbank Baltics atzīts par gada vērtīgāko uzņēmumu
  • Rekorda gads finansēšanā – īpaši uzņēmumu finansēšanā
  • Ieguldījumi jaunās tehnoloģijās, kas ļauj uzlabot klientu servisu un papildus iespējas izmantot internetbanku

Rezultāti

Swedbank peļņa Latvijā 2022.gadā sasniedza 135 miljonus eiro (iepretim 87 miljoniem 2021.gadā). Peļņa galvenokārt palielinājusies, jo pieauguši bankas ieņēmumi. Bankas izdevumi šajā laika posmā arī ir auguši.

Tīrie procentu ienākumi 2022. gadā ir palielinājušies par 49 procentiem, kamēr tīrie komisiju ienākumi ir palielinājušies par 9 procentiem.

Finansēšanā bankas kredītportfeļa apmērs ir pieaudzis par 7 procentiem. Mājsaimniecību kreditēšanas apjomi palielinājušies par 8 procentiem, kamēr uzņēmumu kredītportfelis palielinājies par 7 procentiem. Depozīti, salīdzinot ar 2021.gadu, ir pieauguši par 12 procentiem.

Kopējie bankas izdevumi 2022.gadā ir sasnieguši 119 miljonus eiro. Savukārt kredītuzkrājumi 2022.gadā ir bijuši 2,4 miljoni eiro, līdzīgi kā 2021.gadā (2,5 miljoni eiro).

“Aizvadītais gads gan bankai, gan uzņēmumiem un sabiedrībai prasījis spēju ātri reaģēt un strādāt pārmaiņu un nenoteiktības apstākļos, kas kopā ar inflāciju un rekordaugstajām elektroenerģijas cenām viennozīmīgi radīja sarežģītu fonu ekonomikas izaugsmei. Par spīti tam mēs redzam, ka arī šādos apstākļos daudzi uzņēmumi spējuši attīstīties un augt, un mēs esam gandarīti, ka ar savu finansējumu esam palīdzējuši īstenot daudzas ieceres. Tāpat pieaugošie privātpersonu uzkrājumi, ko veicina pozitīvās procentlikmes, un stabilā interese par finansējumu, liek cerīgi raudzīties uz šo gadu,”

norāda Swedbank valdes priekšsēdētājs Lauris Mencis.

Attīstība

Aizvadītais gads bija pārbaudījums Latvijas mājsaimniecību maksātspējai – inflācijas rādītāji, kādi vēl līdz šim Latvijā nebija pieredzēti, atstāja negatīvu ietekmi uz iedzīvotāju pirktspēju. Lai ierobežotu augošo inflāciju, Eiropas Centrālā banka pacēla savas procentu likmes, kas palielināja arī Latvijas mājsaimniecību procentu izmaksas. Tomēr Swedbank klientu vidū saglabājas spēja tikt galā ar šiem izaicinājumiem, nav novērota pastiprināta interese pēc kredītbrīvdienām vai citiem maksājumu restrukturizācijas pasākumiem. Privātpersonām kopā pērn izsniegts finansējums 568 miljonu eiro apmērā un tas ir par 5% vairāk nekā gadu iepriekš. 352 miljoni eiro izsniegti tieši mājokļa iegādei. Mājokļu finansēšanas tirgū gada beigās gan bija novērojams, ka daļa klientu nolemj nogaidīt ar mājokļa iegādi, ņemot vērā EURIBOR likmju ietekmi. Lai klientiem būtu iespēja labāk plānot savas finanses, Swedbank mājas lapā tika izveidots kalkulators, kas ļauj aprēķināt EURIBOR ietekmi uz kredītmaksājumiem.

Uzņēmumu finansēšanā situācija 2022.gadā bija labāka nekā gadu iepriekš. Kopā uzņēmumiem 2022.gadā izsniegts finansējums vairāk nekā 1 miljarda eiro apmērā un tas ir par 52% vairāk nekā 2021.gadā. Swedbank īpašu lomu piešķīra klientu konsultācijām un papildu līdzekļiem, kas izmantojami apgrozāmo līdzekļu finansēšanai, lai mazinātu spiedienu, kas klientiem radās pieaugošo enerģijas izmaksu dēļ.

Mazo un vidējo uzņēmumu segmentā pērn izdevās pārvarēt pandēmijas laika sastingumu – atgriezās pircēju aktivitāte karšu maksājumos, pieauga uzņēmumu interese ieguldīt e-komercijas risinājumos un investēt attīstībā, kā arī pieauga nepieciešamība kāpināt apgrozāmo līdzekļu pieejamību.

Privātpersonu segmentā pērnais gads bija ilgtspējīgo izvēļu gads. “Zaļo” produktu finansēšanā (saules paneļi un videi draudzīgākas automašīnas) sasniegti ļoti labi rādītāji. Tāpat audzis to klientu skaits, kas gada beigas izmantoja uzkrājumu palielināšanai, izvēloties brīvos naudas līdzekļus ieguldīt tādos finanšu instrumentos, kas ļauj saņemt nodokļu atmaksu no valsts, piemēram, iemaksas 3.pensiju līmenī vai uzkrājumā bērna nākotnei.

Reaģējot uz EURIBOR likmju pieaugumu, Swedbank atsāka piemērot procentmaksājumus gan par termiņdepozītiem, gan arī par Krājrīkā esošajiem līdzekļiem. Kopumā pērn pieaudzis gan jauno termniņdepozīta, gan arī Krājrīka klientu skaits. Tāpat pērn audzis arī Swedbank jauno klientu skaits, pērn kontu bankā atvēra nepilni 40 tūkstoši jaunu klientu, no kuriem 7 tūkstoši bija jaunieši.

Pagājušajā gadā arī turpinājās Swedbank ieguldījumi digitālo pakalpojumu pilnveidošanā. Ieviests jauns klientu apkalpošanas serviss, kas balstīts mākoņdatošanas pakalpojumos. Jaunais risinājums ļauj klientiem ātrāk un kvalitatīvāk saņemt apkalpošanu, zvanot uz bankas konsultāciju centru. Papildus tam pērn ieviests vēl viens autorizēšanās veids internetbankā. PIN in App ļauj pievienoties internetbankai tajos brīžos, kad tehnisku iemeslu dēļ nedarbojas kāds cits veids (piemēram, Smart-ID). Īsā laika sprīdī to sāka izmantot ap 250 tūkstošiem klientu. Digitālo pakalpojumu lietotāju skaits pērn ir audzis par 7%. Piemēram, Swedbank mobilo lietotni jau lieto teju 600 tūkstoši klientu.

Sociālās atbildības jomā Swedbank pērn aktīvi atbalstīja kara bēgļus no Ukrainas – gan atceļot maksājumu komisijas pārskaitījumiem uz un no Ukrainas, gan arī nepiemērojot apkalpošanas komisijas un palīdzot paātrinātā kārtībā atvērt kontus bankā. Tā pagājušajā gadā 10 000 ukraiņu kontu atvēra tieši Swedbank. Kopumā pērn vairāk nekā 300 tūkstoši eiro novirzīti dažādām sabiedriski svarīgām iniciatīvām. Tāpat arī Swedbank darbinieki aktīvi iesaistījušies brīvprātīgajā darbā. Pērn 56 diennaktis jeb 1350 stundas veltītas, lai palīdzētu citiem.

Tāpat banka sniedza atbalstu arī saviem darbiniekiem un šajā apkures sezonā piešķīra ikmēneša piemaksu energoresursu cenu sadārdzinājuma mazināšanai.

Pērn nemainīgi turpinājās jau ierastais darbs pie sabiedrības informēšanas par finanšu krāpniecības riskiem. Ir izdevies ierobežot krāpniekus un pasargāt klientu līdzekļus. Tā pasargāti un atgriezti klientiem tika vairāk nekā 2 miljoni eiro. Tomēr riski saglabājas īpaši ar t.s.investīciju krāpšanas veidu, cilvēkiem noticot neticami lielai peļņai dažādos it kā alternatīvos ieguldījumu veidos.

Finanšu pratības veicināšanai Swedbank Finanšu institūts pagājušajā gadā organizēja tiešsaistes mācību stundu bērniem “Naudas diena”. Tās laikā skolēniem bija iespēja vairāk uzzināt par sava budžeta veidošanu un plānošanu. Interese no skolēniem bija tik liela, ka nolemts “Naudas dienu” organizēt arī 2023.gadā.


2022.gadā Swedbank holdingkompānija Swedbank Baltics tika atzīta par vērtīgāko Latvijas uzņēmumu.

Swedbank Latvijā 2022.g.4.ceturkšņa darbības rezultāti ir pieejami: www.swedbank.lv

Swedbank Grupas 2022.g.4.ceturkšņa darbības rezultāti ir pieejami: www.swedbank.com


Papildus informācija:
Jānis Krops,
Swedbank Mediju attiecību vadītājs
Tālr.: 67444560, 26880381;
E-pasts: janis.krops@swedbank.lv

Saistītās ziņas

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Materiāli

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk