Reaģējot uz ārkārtējo situāciju valstī, atsevišķi Asociācijas biedri ir ieviesuši iespēju apmaksāt rēķinus pa tālruni. Ja klientam nav iespēju izmantot vai nav pieslēgta internetbanka, tad, zvanot no tālruņa numura, kas bankā reģistrēts kā klienta kontakttālrunis, varēs apmaksāt rēķinus. Bankas ieviesušas virkni drošības prasību, lai šāda prakse būtu droša, un klientam tādēļ tiks uzdoti virkne papildu jautājumu.
Telefoniski ir iespējams apmaksāt komunālo maksājumu rēķinus – tie var būt mājokļa apsaimniekošanas, ūdens, elektrības, televīzijas, mobilo sakaru vai citi rēķini pakalpojumu sniedzējam, kam iepriekš šādi maksājumi regulāri veikti.
Asociācija norāda, ka bankas izvēlas, vai šādu pakalpojumu piedāvāt vai nē, un tas lielā mērā atkarīgs no objektīviem apstākļiem katrā bankā. Visās bankās vienādi šo procesu tādēļ nevar ieviest.
Šobrīd šādu pakalpojumu piedāvā: Luminor, Citadele. Vairāk informācija pieejama, sekojot saitei uz šo banku mājaslapām.
Līdzīgu risinājumu ieviesusi arī SEB banka ārkārtas situācijas laikā klientiem – senioriem, ja viņiem nav iespējas izmantot internetbanku, var palīdzēt attālināti veikt maksājumus, kas saistīti ar regulārajiem mājokļa izmantošanas izdevumiem (apsaimniekošanas un īres maksa, komunālie maksājumi, maksājumi par elektrību u.c.). Šis pakalpojums pieejams, zvanot Klientu centram pa tālruni +37126668777.
Atgādinām, ka rēķinus ātri, ērti un vienkārši var apmaksāt internetbankā vai mobilajā lietotnē.