E-komercijā izdzīvos tikai tie uzņēmumi, kuri mainīsies līdzi laikam un liks pircēja ērtības pirmajā vietā – noskaidrots e-komercijas profesionāļu informatīvajā pasākumā
Saglabāt savu konkurētspēju ilgtermiņā e-komercijas tirgū iespējams tikai, sekojot līdzi pircēju paradumiem, un paredzot gan uzņēmuma budžetā, gan laika plānā vietu negaidītām izmaiņām, kas var ietekmēt tuvākā laika uzņēmuma prioritātes, secināts Citadeles radītā e-komercijas risinājuma Klix partneru informatīvajā pasākumā. E-komercijas tendences, izaicinājumus un iespējas apsprieda teju 40 dažāda lieluma uzņēmumi, tai skaitā airBaltic, Capital un Jahonts pārstāvji.
Citadeles ekonomists Mārtiņš Āboliņš iezīmēja jaunākās prognozes, kas ietekmēs gan e-komercijas tirgu, gan patērētāju uzvedību:
“Latvijas ekonomikas izaugsme pēdējā gada laikā ir kļuvusi jūtami lēnāka, taču enerģētikas krīzi šoziem ir izdevies pārvarēt labāk nekā gaidīts, bezdarbs ir zems, un inflācija sāk mazināties. Tirdzniecībā Latvijā pieprasījums šobrīd ir stabils un iedzīvotāju tēriņi aug, taču pārdošanas apjomi pagaidām neaug inflācijas dēļ. Vienlaikus arvien vairāk aug norēķinu karšu izmantošana, kamēr skaidras naudas apgrozījums stagnē jau vairākus gadus.”
Informāciju tehnoloģiju uzņēmuma AS Capital valdes loceklis Aigars Bērziņš dalījās pieredzē, kā uzņēmums noturējis savas pozīcijas e-komercijas un IT tirgū 30 gadu garumā, izceļot spēju pielāgoties, prioritāšu noteikšanu, spēju izvērtēt dažādu darbību produktivitāti un darbinieku labklājības uzlabošanu kā galvenos faktorus ilgtermiņa rezultātiem. Tāpat kā piemēru spējai izvērtēt prioritātes ātrākas attīstības vārdā, uzņēmējs minēja atteikšanos no fiziskajiem veikaliem, lai resursus novirzītu e-komercijas un IT servisa pakalpojumu pilnveidošanai.
Citadeles digitālās pieredzes attīstības daļas vadītājs Mārtiņš Bērziņš izcēla, ka ilgtspējīga stratēģija uzņēmējdarbībā ir cieši saistīta ar investīcijām e-komercijā un digitalizācijā. Pašreiz tirgotāji masveidā investē e-komercijā, robotizācijā, un modernās iekārtas ienāk visās industrijās un pieprasījums pēc e-komercijas risinājumiem īpaši jūtams bankā – pēdējo sešu mēnešu laikā Citadelē tas ir pieaudzis gandrīz 10 reizes.
“Vairāk nekā 70 % Latvijas uzņēmumu plāno investēt digitālajos un e-komercijas risinājumos, tomēr jāatceras galvenais noteikums pie digitālo pakalpojumu ieviešanas – iemesls, kāpēc patērētājs ir gatavs mainīt savus ieradumus un izmēģināt jaunas tehnoloģijas, ir sava laika taupīšana. Ja nav šī faktora, ir ārkārtīgi grūti pierunāt klientu lauzt jau esošos paradumus,” uzsver Mārtiņš Bērziņš.
“Šajā nozarē vēl vairāk kā citās ir jāseko līdzi tam, kas notiek sabiedrībā un ekonomikā, kādas ir klientu vēlmes un vajadzības, un kādi ir jaunākie tehnoloģiju “trendi”. Šobrīd par pašsaprotamu ir kļuvis plašs maksājumu veidu piedāvājums, ērta apmaksas pieredze no jebkuras ierīces un fleksiblas atmaksas iespējas. Tomēr uzņēmēju pusē ne vienmēr to ir tik vienkārši īstenot, īpaši laikos, kad IT izstrādes pieejamība un izmaksas pieaug. Klix ir radīts, lai atvieglotu ērtu iepirkšanās pieredzes nodrošināšanu klientiem, ļaujot ar vienu vienkāršu integrāciju iegūt visas aktuālākās apmaksas metodes, kā arī inovatīvu pirkumu finansēšanas rīku Klix Pay Later, kas ļauj salīdzināt vairāku aizdevēju piedāvājumus un izvēlēties sev piemērotāko. Risinājuma aktualitāti labi raksturo tirgotāju interese par to – pāris gadu laikā Klix partneru skaitam pārsniedzot jau 1000,” stāsta Eduards Timofejevs, Klix produkta vadītājs.
airBaltic viceprezidente e-komercijas un komerciālās tirdzniecības jautājumos Jolanta Rema norāda:
“airBaltic ir svarīgi, lai izvēlēto sadarbības partneru vērtības un nākotnes redzējums būtu kopsolī ar mūsu redzējumu. Klix biznesa brokastis sniedza vērtīgu iespēju vēlreiz pārliecināties, ka esam līdzīgās domās – inovatīvi, jaunākajās tehnoloģijās balstīti un droši digitālie risinājumi, kas ietaupa klientu laiku un rada patīkamu lietošanas pieredzi, ir arī nacionālās lidsabiedrības darbības stūrakmens.”
“Šodienas pasākums bija ne tikai informatīvi noderīgs, bet sniedza arī iespēju tīkloties ar e-komercijas uzņēmējiem un apmainīties ar pieredzi. Novērtējam, ka Klix komanda turpina radīt pievienoto vērtību jau tā lieliskajam servisam,” tā saka Jahonts mazumtirdzniecības vadītāja Anita Grausa.
“Prieks sadarboties ar motivēto Klix komandu, kura nepārtraukti meklē iespējas, lai uzlabotu gan klientu, gan partneru pieredzi tik vitāli svarīgajā mūsu ikdienas sastāvdaļā – maksājumu veikšanā. Dažiem tas varētu šķist pašsaprotami, bet ērtas maksājumu veikšanas pamatā ir nemitīgas pārmaiņas un evolūcija,” norāda AS Capital valdes loceklis Aigars Bērziņš.
Informatīvās e-komercijas tirgotāju un profesionāļu brokastis organizē Klix un tajās piedalās inovatīvā e-komercijas risinājuma izveidotā tīkla partneri. Šobrīd vairāk nekā 1000 tirgotāju jau ir pievienojušies Klix tīklam, ieviešot savā e-veikalā vai klātienes veikalā kādu no Klix piedāvātajiem risinājumiem.
Par Citadeles Grupu
Citadeles misija ir modernizēt finanšu nozari un sniegt privātpersonām un uzņēmējiem visā Baltijā vairāk iespēju. Citadelei Baltijā 2022. gadā bija 374 000 aktīvo klientu, jaunos aizdevumos izsniegti 1,2 miljardi eiro, kopējam kredītportfelim sasniedzot 2.9 miljardus, un depozītu apjoms veidoja 3.9 miljardus eiro.
Līdztekus klasiskajiem bankas pakalpojumiem banka Citadele saviem klientiem piedāvā virkni jaunākās paaudzes finanšu tehnoloģijās bāzētu pakalpojumu, piemēram, mūsdienīgu lietotni, bezkontakta norēķinus un zibmaksājumus. Citadele pirmā Baltijā privātpersonām sāka piedāvāt iespēju atvērt kontu ar selfiju, maksāt ar gredzenu un veikt pārskaitījumus uz mobilā tālruņa numuriem. Savukārt uzņēmumi aktīvi izmanto iespēju ne vien atvērt kontu attālināti un pieteikties finansējumam sava biznesa attīstībai, bet arī pieņemt maksājumus ar Citadele Phone POS lietotni un universālo e-komercijas risinājumu Klix.
Banka Citadele ir Grupas mātes uzņēmums Latvijā, un tās meitas uzņēmumi un filiāles darbojas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.
Papildu informācija:
Līga Ratniece
Korporatīvās komunikācijas vadītāja
AS “Citadele banka”
Tālr. 28378366
E-pasts: Liga.Ratniece@citadele.lv
www.citadele.lv