Lai efektīvāk ierobežotu COVID-19 izplatību Latvijā, noteikta virkne piesardzības un drošības pasākumu ārkārtējās situācijas laikā. Bankas turpina strādāt pie darbības nepārtrauktības nodrošināšanas, saglabājot pakalpojumu pieejamību, taču aicina klientus būt atbildīgiem, ievērot ierobežojumus un rūpēties kā par savu tā līdzcilvēku veselību.
Īpaši ierobežojumi šobrīd noteikti personām un kontaktpersonām, kuras atgriezušās no Covid-19 skartās valsts vai teritorijas – veikt pašizolēšanos dzīvesvietā (mājas karantīna), nepakļaut citas personas inficēšanās riskam, uzturēties dzīvesvietā un nedoties uz sabiedriskām vietām, vietām, kur uzturas liels skaits cilvēku u.c. Līdzcilvēku un bankas darbinieku veselības sargāšanai, bankas aicina personas minētās prasības ievērot un banku filiālēs klātienē neapmeklēt. Aizdomu par pārkāpumiem gadījumos bankas ziņos atbildīgajām iestādēm. Personām, kuras pārkāps ārkārtējās situācijas ietvaros noteiktos ierobežojumus draud administratīvā vai kriminālatbildība (ņemot vērā, vai ir radītas sekas).
Pirms jebkura pakalpojuma saņemšanas ir iespējams attālināti sazināties ar banku – lielākā daļa banku pakalpojumu ir pieejami digitāli. Bankas ir palielinājušas klientu zvanu centru kapacitāti, lai iespējami ātrāk sniegtu atbalstu pakalpojumu saņemšanā ikvienam. Tāpat norādāms, ka arī no valsts puses ir rasti risinājumi:
Jāņem vērā, ka filiāļu apmeklējums šobrīd var būt pieejams tikai pēc iepriekšēja pieraksta un vienlaikus zālē atrodošos klientu skaits var tikt ierobežots.
Vienlaikus – sargājot veselību neaizmirstiet pasargāt arī savus datus un finanses! Atgādinām, ka krīzes situācijas nereti savā labā cenšas izmantot arī negodprātīgas personas. Pastiprināta interese par tēmām kas saistītas ar vīrusu infekcijas izplatību var tikt izmantota ļaunprātīgi, lai iekārtu, ko izmantojiet ziņu lasīšanai, inficētu ar ļaunatūru. Dubultā piesardzīgiem jābūt, ja kāds atsaucoties uz ārkārtas situāciju jūs mudina izmantot līdzekļus ko lietojat piekļuvei bankas lietotnēm un maksājumu apstiprināšanai. Atcerieties – bankas nesūtīs klientiem e-pastus, lūdzot tajos ievadīt autentifikācijas informāciju vai sniegt atbildes uz sensitīviem jautājumiem. Saņemot jebkādus pieprasījums izmantot jums izsniegtos maksājumu apstiprināšanas rīkus, kas nav jūsu pašu iniciēta – sazinieties ar savu banku!
[accordion id=”Kontakti”]
[accordion id=”Stavoklis”]