Segregētus bankas kontus izmanto dažādi uzņēmumi, un it īpaši tie, kam tiek piemēroti stingri regulējumi, piemēram, investīciju fondi, apdrošināšanas sabiedrības, brokeri, maksājumu pakalpojumu sniedzēji, citiem vārdiem, mūsdienīgi FinTech uzņēmumi. Piemēram, maksājumu iestāde vienkārši nevarēs iegūt licenci finanšu pakalpojumu sniegšanai, ja tā nespēs nodrošināt segregētus kontus.
Kā tie darbojas? Iedomāsimies trīspusēju struktūru – FinTech uzņēmums, tā klients un banka. Šajā trīsstūrī banka darbojas kā starpnieks, nodrošinot FinTech uzņēmumam segregētus kontus klientu vajadzībām. Šis pakalpojums parasti ir Banking as a Service (BaaS), ko nodrošina kredītiestādes.
“Viens no svarīgākajiem BaaS pakalpojumiem ir segregētie konti. Saskaņā ar regulatoru prasībām dažādās valstīs klienta kontam jābūt nodalītam no uzņēmuma saimnieciskajiem līdzekļiem. Maksājuma iestāde vienkārši nevarēs saņemt licenci finanšu pakalpojumu sniegšanai, ja tai nebūs segregētu kontu,” komentē Biznesa attīstības departamenta vadītājs Staņislavs Siņakovičs.
Segregētie bankas konti ļauj FinTech uzņēmumam nodalīt savu klientu naudu no pašu apgrozāmajiem līdzekļiem. FinTech uzņēmums atver segregēto bankas kontu, savukārt banka garantē, ka šajā kontā netiks glabāti bankas vai FinTech uzņēmuma pašu līdzekļi. Šāds kontu sadalījums nodrošina, ka banka nejauc klientu līdzekļus ar savējiem, izmantojot tos pašas bankas saistību izpildei. Ja šīs attiecības starp klientu un FinTech uzņēmumu mainās, un klients vēlas izņemt savus līdzekļus, tas būs viegli izdarāms, izmantojot segregētu kontu. Šādā gadījumā bankas komisijas tiks ieturētas no uzņēmuma saimniecisko līdzekļu konta.
Kāda ir segregēto kontu priekšrocība?
Vēl viena būtiska lieta, kas attiecas uz segregētiem kontiem, ir BIC (bankas identifikācijas kods), kas darbojas SEPA (vienotā eiro maksājumu zona) ietvaros. Šis pakalpojums ļauj maksājumu iestādei būt pieejamai starptautiskās maksājumu sistēmās un nodrošināt savu klientu maksājumus ar pašu unikālo BIC, kā arī piešķirt saviem klientiem unikālus IBAN (starptautiskais bankas konta numurs).
Plašāk par segregētiem kontiem un BaaS platformu Fintech vajadzībām varat uzzināt LPB Bank mājaslapā. LPB Bank nodrošina visu nepieciešamo, lai maksājumu sistēmas (PI, EMI, PSP) varētu pieslēgties un sākt apkalpot savus klientus visīsākajā laikā.
Papildu informācija:
Jūlija Feščenko
LPB Bank mārketinga un komunikācijas vadītāja
julija.fescenko@lpb.lv
T. +371 26471277