Image

Lai arī 2020. gads ieviesa izmaiņas kredītkaršu lietošanas ieradumos un būtiski samazinājās darījumu apjoms ārzemēs un tādās nozarēs kā ceļojumi, viesnīcas, restorāni un transports, pieaugusi kredītkaršu izmantošana internetā un tirdzniecības vietās Latvijā – lielākais kāpums bija vērojams pārtikas un būvniecības preču veikalos, kā arī tiešsaistes apģērbu veikalos, liecina SEB bankas apkopota informācija.

“Ja pirms Covid-19 SEB bankas klienti kredītkartes aktīvi izmantoja, rezervējot aviobiļetes, viesnīcas, īrējot automašīnas, tad pērn šajās jomās novērots kritums. Darījumu pieaugums vērojams nozarēs, kas saistītas ar mājokļu labiekārtošanu, kā arī apģērbu un citu preču veikaliem gan internetā, gan tirdzniecības vietās. Turklāt kredītkaršu izmantošana tieši internetā 2020. gada pēdējā ceturksnī, salīdzinot ar 2019. gada pēdējo ceturksni pieaugusi par 38%. Savukārt summas, kas tērētas, maksājot ar kredītkartēm, pērn bija zemākas, nekā laikā pirms Covid-19, un kopējais darījumu apjoms, izmantojot piešķirto kredītlimitu, samazinājies par 20%,”

– skaidro SEB bankas Maksājumu risinājumu nodaļas vadītājs Ronalds Platkājis.

Kredītkartes biežāk izvēlas sievietes, vīriešiem ir augstāki kredītlimiti

Pēc Finanšu nozares asociācijas datiem, Latvijā vidēji uz 10 izsniegtajām norēķinu kartēm ir viena kredītkarte. Pēc SEB bankas datiem, aktīvāk tās izmanto klienti vecumā no 36 līdz 65 gadiem, bet visvairāk kredītkaršu ir klientu vidū vecumā no 46 līdz 55 gadiem. Biežāk kredītkarti izvēlas sievietes, tomēr vīriešiem ir augstāki kredītlimiti un viņi veic vidēji par 25% dārgākus pirkumus.

“Pērn vidēji mēnesī kredītkaršu lietotāji veica ap trīs pirkumiem, iztērējot vidēji ap 40% no piešķirta kredītlimita. Viena pirkuma summa pērn lielākoties nepārsniedza 100 eiro, liecina SEB bankas dati. Lai klienti varētu būt droši par saviem gan lielākiem, gan mazākiem pirkumiem, kas apmaksāti ar SEB kredītkarti, no 10. marta pirkumi, piemēram, mēbeles, apģērbs, apavi, mūzikas instrumenti, sporta un aktīvās atpūtas priekšmeti, rotaļlietas, sadzīves tehnika, datortehnika un citas ilgtermiņa lietošanas preces, ir apdrošināti. Turklāt pirkumu apdrošināšanai nav speciāli jāpiesakās, tā ir bez maksas un attiecas arī uz pirkumiem internetā”,

– noslēdz Ronalds Platkājis.

Papildu informācijai:
Jeļena Novaka, SEB bankas privātpersonu komunikācijas vadītāja – 29401327, jelena.novaka@seb.lv
Vairāk par SEB grupu Latvijā:
Twitter/SEB_Latvia, Facebook/SEB.Latvia un Skype/SEB_Latvija, YouTube/SEBlatvia
www.seb.lv
SEB grupa ir vadošā finanšu pakalpojumu sniedzēja Ziemeļeiropā. Kā banka ciešām un ilgtermiņa attiecībām, SEB Zviedrijā un Baltijā piedāvā finanšu konsultācijas un plašu finanšu pakalpojumu klāstu. Dānijā, Somijā, Norvēģijā un Vācijā SEB darbības galvenā prioritāte ir korporatīvo un investīciju bankas pakalpojumu sniegšana uzņēmumiem un institucionālajiem klientiem. SEB grupas darbību starptautiskā līmenī apliecina pārstāvniecība 20 pasaules valstīs. Uz 2021. gada 31. martu SEB grupas kopējie aktīvi veido 3,443 miljardus Zviedrijas kronu, kopējie aktīvi pārvaldīšanā – 2,243 miljardi Zviedrijas kronu. SEB grupā strādā 15 000 darbinieku. Vairāk par SEB grupu: www.sebgroup.com

 

Saistītās ziņas

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Dokumenti

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk