Image

Jūlija beigās veiksmīgi pabeigta Luminor bankas klientu datu un pakalpojumu pārcelšana Latvijā no līdzšinējās Nordea sistēmas uz vienotu Luminor platformu.

Kopumā gada laikā uz vienotu platformu tika pārcelti 83 000 klientu dati. Tas bija pēdējais nozīmīgais solis, lai ieviestu neatkarīgu banku sistēmu un kļūtu par pastāvīgu pakalpojumu sniedzēju Latvijā.

“Priecājos, ka līdz ar klientu datu pārcelšanu uz vienotu platformu, Luminor ir kļuvusi par vienotu banku visiem tās klientiem Latvijā. Pēdējo divu gadu laikā mēs esam īstenojuši ievērojamas pārmaiņas, ieviesuši nepieciešamās sistēmas un risinājumus, kā arī vajadzīgos darījumu apstrādes savienojumus. Tagad varam turpināt aktīvi strādāt pie klientu pieredzes uzlabošanas un digitālo pakalpojumu un jaunu produktu izstrādes,”

— saka Kerli Gabrilovica, Luminor vadītāja Latvijā.

Klientu datu pārcelšana bija pēdējais lielais solis, lai Luminor Latvijā kļūtu par pilnībā patstāvīgu banku. Līdz ar šī procesa noslēgšanu Luminor turpmāk nodrošinās bankas pakalpojumus caur vienotu bankas sistēmu. Līdz tam tika izveidota no līdzšinējām mātes bankām (Nordea un DNB) atdalīta maksājumu infrastruktūra un informācijas sistēmas, radīts neatkarīgs korespondentbanku tīkls, kā arī nostiprināta neatkarīga finansēšanas struktūra.

Kopš 22. jūlija visi bankas klienti Latvijā lieto vienotas Luminor sistēmas, tai skaitā vienu internetbanku, mobilo lietotni, produktus un pakalpojumus.

“Saprotu, ka daļai mūsu klientu šīs bija lielas pārmaiņas – jauna bankas karte, jauns konta numurs, par kuru jāinformē norēķinu partneri un iestādes. Valstī izsludinātās ārkārtas situācijas laikā diemžēl nevarējām apkalpot klientus filiālēs klātienē, tāpēc attīstījām attālinātās apkalpošanas iespējas, lai sniegtu nepieciešamo atbalstu datu pārcelšanas laikā. Vēlos pateikties mūsu klientiem par pacietību un uzmanību, sekojot informācijai par datu pārcelšanu – tas ir ļoti palīdzējis, lai mēs veiksmīgi spētu īstenot bankas sistēmu apvienošanu,”

— norāda Kerli Gabrilovica.

Luminor klientu datu pārcelšana no Luminor|Nordea sistēmas uz vienotu platformu notika desmit posmos laikā no 2019. gada jūnija līdz 2020. gada jūlijam, pirmajos posmos iekļaujot klientus, kas izmanto tādus pamata produktus kā internetbanka un debetkarte, bet katrā nākamajā posmā pievienojot arvien sarežģītāku bankas produktu lietotājus. Kopumā tika pārcelti vairāk nekā 83 000 klientu dati.

Datu pārcelšanas komanda bija labi sagatavojusies un veikusi vairākus izmēģinājumus, kā rezultātā izdevās šo procesu paveikt bez būtiskiem sarežģījumiem. Galvenās pārmaiņas tiem klientiem, kuru dati tika pārcelti, bija: konta numuru maiņa; pāreja uz citas internetbankas un mobilās lietotnes izmantošanu; MasterCard un Maestro karšu aizvietošana ar Visa kartēm; pārrobežu maksājumiem nomainījās SWIFT kods uz RIKOLV2X. Informācija par visām pārmaiņām bija pieejama Luminor mājaslapā (https://www.luminor.lv/lv/privatpersonam/datu-parcelsana).

Par Luminor

Luminor ir trešais lielākais finanšu pakalpojumu sniedzējs Baltijas valstīs ar 920 000 klientu un ap 2 500 darbinieku, kā arī 16% tirgus daļu noguldījumos un 18% tirgus daļu kreditēšanā 2020. gada pirmā ceturkšņa beigās. Luminor pašu kapitāls ir 1.6 miljardus eiro, pirmā līmeņa pamata kapitāla rādītājam (CET1) sasniedzot 20,5%.

Papildu informācija:

Inese Kronberga
Luminor sabiedrisko attiecību vadītāja
Tālr.: 29215409
E-pasts: Inese.Kronberga@luminorgroup.com

Saistītās ziņas

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Dokumenti

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk