Image

Lai arī šogad Ziemassvētkus un Jauno gadu sagaidīsim citādi nekā ierasts, vēlme vienam otru iepriecināt nav zudusi. Taču, ņemot vērā dažādus pulcēšanās ierobežojumus un riskus veselībai, iedzīvotāji arvien biežāk izvēlas veikt pirkumus internetveikalos. Diemžēl šajā laikā aktīvi darbojas arī krāpnieki, tāpēc, iepērkoties internetā, Swedbank eksperti iesaka ievērot dažus pamatnosacījumus.

10 padomi drošiem pirkumiem internetā:

  • Neievadiet savas kartes datus nezināmā lapā, pirms tam nepārbaudot pamatinformāciju par preces pārdevēju. Izpētiet atsauksmes par veikalu internetā – ja kādam bijusi negatīva pieredze, iepērkoties šajā veikalā, ņemiet to vērā, pirms veiciet darījumu. Ievadiet, piemēram, Google meklētājā jautājumus par kvalitāti, par piegādes ātrumu un par preces atgriešanu. Ja pamaniet vairākas sliktas atsauksmes, apdomājiet pirkumu divreiz.
  • Izvērtējiet, vai piedāvājums ir uzticams! Vajadzētu uzmanīties, ja atrodat neticami labus piedāvājumus. Parasti tā ir slikta zīme, ja kāda zīmola preces tiek piedāvātas par vairākkārt zemāku cenu nekā to ierastā. Iepērkoties tajos, jūs riskējat iegūt viltotas preces vai arī vienkārši ieskaitīt naudu krāpnieku kontā. Nereti šādi piedāvājumi parādās kā reklāma sociālajos tīklos, piemēram, Facebook vai Instagram. Saglabājiet kritisku pieeju un izpētiet ne tikai internetveikalu, jo krāpniecības nolūkos radītie ātri vien izgaist, bet arī to Facebook lapas saturu un atsauksmes.
  • Noskaidrojiet vai preces pārdevējs ir privāta vai juridiska persona. Lai to izdarītu, pārbaudiet uz kādu bankas kontu ir jāpārskaita nauda par preci vai pakalpojumu (maksājuma saņēmējs ir norādīts fiziska persona vai uzņēmums) un vai uzņēmums ir reģistrēts Uzņēmumu reģistrā. Ja pārdevējs ir privātpersona, uz preci vai pakalpojumu neattiecas tiesiskā aizsardzība un patērētāja tiesības. Turklāt, pērkot preci no privātpersonas, jūs nevarat vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, ja rodas problēmas.
  • Katra uzticama e-veikala tīmekļvietnē ir jābūt visaptverošai informācijai par tirgotāju. Vietnē ir jābūt norādītam uzņēmuma nosaukumam, atrašanās vietai, e-pasta adresei un tālruņa numuram, pa kuru var sazināties problēmu gadījumā.
  • Pārliecinieties, ka tiek nodrošināta preces atgriešanas iespēja. Interneta veikala vietnē ir jābūt skaidri aprakstītam pirkuma procesam: kādi ir pircēja un pārdevēja pienākumi un atbildība, pārdošanas un apmaksas nosacījumi, piegādes laiks, piegādes iespējas. Jābūt arī preces atgriešanas nosacījumiem. Pamatinformāciju par Latvijas e-tirgotājiem var pārbaudīt Patērētāju tiesību aizsardzības centra tīmekļa vietnē.
  • Pirms norēķinieties par pirkumiem, pārliecinieties vai pārdevējs izmanto starptautisko karšu drošo pirkumu sistēmu “Verified by VISA” un “MasterCard SecureCode”, kas apliecina drošus karšu darījumus. Nekādā gadījumā nesūtiet savus kartes datus pārdevējam e-pastā!
  • Lai iepirkšanās būtu vēl drošāka, pirms norēķināšanās e-veikalā, pārliecinieties vai esat apstiprinājis drošus pirkumus internetā un vai karšu limiti atbilst jūsu vajadzībām. Tāpat ieteicams izveidot papildu kontu un karti tieši pirkumiem internetā un turēt tajā tikai tik daudz naudas, cik nepieciešams plānoto pirkumu veikšanai.
  • Neļaujiet izkrāpt savus datus! Ja pārdevējs aicina norādīt ne tikai kartes numuru, kartes derīguma termiņu un CVV drošības kodu, uzmanieties! Neievadiet personas kodu, PIN kodu un citu personīgu informāciju, kas citos gadījumos nebūtu vajadzīga pirkuma veikšanai. Tas nozīmē, ka mēģina izkrāpt jūsu līdzekļus.
  • Atcerieties, ka, veicot pirkumu internetā, jums ir tiesības no tā atteikties 14 dienu laikā, tomēr neaizmirstiet arī izlasīt pirkuma veikšanas un piegādes noteikumus, pirms veicat norēķinu par preci.
  • Vērts zināt! Ja darījums neizdodas vai tirgotājs nevēlas ievērot darījuma laikā saskaņotos noteikumus, varat apstrīdēt darījumu, sazinoties ar savu banku.

 Ja pamanāt kādas aizdomīgas darbības, noteikti pēc iespējas ātrāk sazinieties ar savu banku!

RUS: Советы, чтобы безопасно делать покупки в интернете и чтобы вместо рождественских подарков не было огорчения

Papildu informācijai:

Jānis Krops
Swedbank Mediju attiecību vadītājs
Tālr.: 67444560, 26880381
E-pasts: janis.krops@swedbank.lv

Saistītās ziņas

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Materiāli

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk