Image
  • Pieprasījums pēc finansējuma samazinājies Covid-19 ietekmē; kredītu kvalitāte saglabājas augsta
  • Sniegts plašs atbalsts klientiem un sabiedrībai kopumā Covid-19 seku pārvarēšanai
  • Ieviesta attālināta konta atvēršana un citi digitāli risinājumi klientu ērtībai
  • Saņemts augstākais novērtējums Ilgtspējas indeksā

Swedbank peļņa 2020. gada divos ceturkšņos ir 47 miljoni eiro, kas ir par 9 miljoniem eiro mazāk nekā pagājušā gada pirmajā pusgadā. Iemesls peļņas samazinājumam galvenokārt saistāms ar lielāku kredītuzkrājumu veidošanu.

Tīrie procentu ienākumi ir turpinājuši pieaugt, ko veicināja kredītportfeļa izaugsme – pusgadā kāpums par 2 procentiem, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu. Kredītportfelis ir audzis par 3 procentiem, turklāt pieaugums vērojams gan uzņēmumu, gan arī mājsaimniecību kreditēšanā. Noguldījumu apjoms ir palielinājies par 14 procentiem.

Tīrie komisiju ienākumi pirmajā pusgadā ir sarukuši par 8 procentiem. Iemesls tam ir mazāki ieņēmumi no karšu un maksājumu apkalpošanas. Citi ieņēmumi ir samazinājušies par 10 procentiem, ko pārsvarā ietekmēja mazāki ienākumi no apdrošināšanas biznesa.

Kopējie izdevumi gada griezumā ir palikuši nemainīgi. Pieaugušas izmaksas, kas saistītas ar darba spēku, noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas risku samazināšanu un ieguldījumiem digitālajos risinājumos. Savukārt administratīvie izdevumi ir samazinājušies.

Kredītuzkrājumi sešos mēnešos ir sasnieguši 3,5 miljonus eiro. Salīdzinājumam, tādā pašā laika periodā pērn kredītuzkrājumi bija 400 tūkstoši eiro.

“Aizvadītajā ceturksnī ierobežojumi pandēmijas dēļ  atstājuši nozīmīgu negatīvu ietekmi uz Latvijas ekonomiku, tādējādi ietekmējot arī mūsu darbības rādītājus. Šajā ceturksnī pieredzējām gan strauju klientu aktivitātes samazinājumu, kas atspoguļojās zemākā maksājumu apjomā un pieprasījumā pēc kredītiem, gan arī ātru ekonomiskās  aktivitātes atjaunošanos pēc ārkārtas situācijas beigām. Pozitīvi vērtējams fakts, ka izsniegto kredītu apjoms, salīdzinājumā ar gadu iepriekš, ir pieaudzis, turklāt kredītportfeļa kvalitāte saglabājusies augsta. Esam īpaši gandarīti, ka grūtības ekonomikā nav aizkavējušas nozīmīgu inovāciju ieviešanu – tagad par Swedbank klientu iespējams kļūt attālināti, maksājumus var veikt, zinot vien saņēmēja tālruņa numuru, kā arī ļoti ērti iegūt savu tēriņu analīzi un sākt veidot kaut nelielus uzkrājumus ar Krājrīka palīdzību,”

 – saka Swedbank Latvija vadītājs Reinis Rubenis.

Otrā ceturkšņa laikā situācija, kas saistīta ar Covid-19 pandēmiju, sāka stabilizēties. Lielas pūles tika pieliktas, lai panāktu nozares mēroga vienošanos, kas paredzētu kopēju banku pretimnākšanu klientiem krīzes brīdī. Kopējā vienošanās lielā mērā balstījās tajos principos, ko Swedbank piedāvāja saviem privātpersonu klientiem vēl pirms moratorija izsludināšanas. Savukārt korporatīvajiem klientiem vienošanās tika attiecināta, nosakot kopējo saistību limitu 5 miljonu eiro apmērā. Tomēr, izprotot sarežģīto situāciju, Swedbank turpina atbalsta sniegšanu visiem klientiem – tostarp uzņēmumiem. Covid-19 pandēmijas sākumā tika novērots spēcīgs klientu pieprasījums pēc iespējas atlikt kredītu pamatsummas maksājumus, kas krīzes turpinājumā ievērojami saruka. Līdz jūnija beigām ir apstiprināti vairāk nekā 5700 kredītbrīvdienu pieprasījumi privātpersonām un vairāk nekā 2000 juridiskajiem klientiem. Turklāt, apzinoties, ka atsevišķi klienti vēl aizvien izjūt pandēmijas sekas, iespēja pieteikties pamatsummas atlikšanai ir pagarināta līdz 30. septembrim.

Uzņēmumiem ir sniegts atbalsts arī piemērojot atlaides ikmēneša maksājumos par e-komercijas rīkiem un maksājumu termināļu īri. Tāpat ir īstenots īpašs atbalsts e-komercijas jaunuzņēmumiem. Tikmēr privātpersonām uzlaboti digitālie pakalpojumi, dodot iespēju atrisināt vajadzības attālināti.

Otrā ceturkšņa laikā tika ieviesti vairāki nozīmīgi jauninājumi, tostarp Swedbank pievienojās zibsaišu reģistram, kas ļauj Swedbank klientiem ērti veikt un saņemt maksājumus, zinot tikai adresāta telefona numuru. Šobrīd jau vairāk nekā 65 000 Swedbank klientu izmanto šo pakalpojumu. Savukārt, lai sniegtu lielākas iespējas klientiem analizēt un kontrolēt savus tēriņus, ir ieviests jauns budžeta plānošanas rīks.

Tikmēr, lai atvieglotu iespēju uzsākt sadarbību ar Swedbank, tika ieviesta iespēja atvērt privātpersonas kontu attālināti, neapmeklējot bankas filiāli. Izmantojot digitālo tehnoloģiju sniegtās iespējas, jauna konta atvēršana ir kļuvusi tik pieejama, kā vēl nekad, turklāt papildus kontam, jaunajam klientam ir iespēja attālināti iegūt arī pieeju Smart-ID un citiem bankas pakalpojumiem.

Covid-19 izraisītā krīze ir bijusi izaicinājums, tomēr Swedbank ir turpinājusi darbu pie inovatīva un ilgtspējīga biznesa attīstītības. Banka piedalījās globālajā tiešsaistes hakatonā Global Hack, kas pulcēja teju 12 tūkstošus dalībnieku no 100 pasaules valstīm. Iniciatīvas mērķis – sapulcēt dažādu jomu ekspertus, lai ar inovatīviem rīkiem pārvarētu Covid-19 pandēmijas ietekmi, vainagojās panākumiem. Starp hakatona dalībniekiem bija arī ap simts Swedbank darbinieku, kuri ne tikai piedalījās, bet arī uzņēmās atsevišķu hakatona komandu organizēšanu.

Sniedzot atbalstu krīzes visvairāk skartajiem iedzīvotājiem, Swedbank izveidoja programmu “Stiprāki kopā” ar 100 000 eiro lielu finansējumu. Sadarbībā ar astoņām sabiedriskā labuma iniciatīvām, kā piemēram, “Centrs Dardedze” vai “Centrs MARTA”, tika stiprināta  iedzīvotāju emocionālā labklājība, palīdzot tiem, kas cietuši no vardarbības, sniedzot emocionālo atbalstu vecākiem, līdzdarbojoties izglītības, rehabilitācijas un kultūras dzīves veicināšanā.

Jau tradicionāli 2. ceturkšņa laikā tika paziņoti Ilgtspējas indeksa rezultāti, kur trešo gadu pēc kārtas Swedbank saņēma augstāko Platīna kategorijas novērtējumu. Indekss kalpo par stratēģisku mērauklu ilgtspējīgu risinājumu ieviešanai uzņēmumu darbībā. Šogad pirmo reizi Baltijā tika veidots arī Ilgtspējīga zīmola indekss, kas analizē sabiedrības vērtējumu par zīmolu spēju iekļaut vides un sociālos jautājumus savā darbībā. Swedbank šajā indeksā saņēma augstāko novērtējumu starp visām finanšu pakalpojumu iestādēm Baltijā.

Swedbank Latvijā 2020.g.2.ceturkšņa darbības rezultāti ir pieejami: www.swedbank.lv   

Swedbank Grupas 2020.g.2. ceturkšņa darbības rezultāti ir pieejami: www.swedbank.com    

 

Papildus informācija:

Jānis Krops,

Swedbank Mediju attiecību vadītājs

Tālr.: 67444560, 26880381;

E-pasts: janis.krops@swedbank.lv

Saistītās ziņas

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Dokumenti

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk