2019. gadā SEB banku par savu finanšu partneri izvēlējušies vairāk nekā 19 000 jaunu klientu. SEB banka piešķīrusi aizdevumus par kopējo summu 596 miljoni eiro, saglabājot stabilu kopējā kredītportfeļa apjomu. 146 miljoni eiro piešķirti privātpersonām mājokļu iegādei vai remontam, kas ir par 7% vairāk nekā 2018. gada 12 mēnešos, ko sekmējusi ALTUM programma jaunajām ģimenēm un speciālistiem. SEB grupa Latvijā noslēgusi 2019. gada 12 mēnešus ar 50 miljonu eiro peļņu pēc nodokļu nomaksas, kas ir par 2% vairāk nekā 2018. gada. Savukārt SEB Investment management nodrošinātā peļņa klientiem pensiju 2. un 3. līmenī veidoja 18,5 miljonus eiro, kas ir labākais rezultāts, kāds jebkad ir sasniegts, neskatoties uz zemajām procentu likmēm finanšu tirgos.
“2019. gadu banku sektorā raksturoja strauji notikumi. Gada galvenie centieni bija vērsti uz sektora sakārtošanu, lai novērstu trūkumus un gatavotos Moneyval un Finanšu darījumu darba grupas (FATF) vērtējumam par AML/KYC kontroles sistēmu valstī kopumā. Līdz gada beigām izdarīts ir ļoti daudz. Taču noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas shēmām ir starptautisks mērogs, tāpēc cerams, ka vistuvākajā laikā Eiropas Centrālā banka nāks klajā ar priekšlikumu par vienota uzraudzības mehānisma izveidi, kas ļautu regulatoriem sadarboties starptautiskā līmenī un nepaliktu tikai nacionāla cīņa par finanšu sektora caurspīdību.
Runājot par finanšu un biznesa attīstības rezultātiem, 2019. gads bankai bijis veiksmīgs. Klientu noguldījumu apjoms pieauga par 15%, no jauna piešķirtais finansējuma apjoms privātpersonām mājokļu iegādei vai remontam palielinājās par 7%, kopīgā kredītportfeļa izaugsme bankā saglabājās veselīga – vidēji 2%, turklāt trešo gadu pēc kārtas Ilgtspējas indeksā saņēmām augstāko vērtējumu – Platīna kategoriju, kas apliecina, ka visu darām ar ilgtermiņa skatījumu un sabiedrība to novērtē.
Kā nozīmīgākos projektus SEB bankai 2019. gadā gribu minēt kodu karšu nomaiņu, kas sava apjoma dēļ bija sarežģīts, bet svarīgs process gan mums, gan klientiem un jaunas Open banking platformas izstrādi, kas ir samērā sarežģīts IT risinājums ar mērķi radīt tehnoloģisku vidi, kurā, ja vien klients piekrīt, ir iespēja aplūkot savu konta atlikumu citā bankā.
Gada laikā būtiski stiprinājām mūsu attiecības ar klientiem: uzsākām sadarbību ar vairāk nekā 19 000 jauniem klientiem, kā arī stiprinājām sadarbību ar esošajiem klientiem. Inovāciju centrs kļuvis par mājvietu uzņēmējiem, kuriem ir ambīcija augt. Gandrīz 30 uzņēmumi, kas 2019. gadā piedalījās “Izaugsmes programmā”, vairāku nedēļu garumā šeit cītīgi mācījās, kā veicināt savas uzņēmējdarbības izaugsmi. Arī jāpiemin programma (ie)dvesma, kas paredzēta jaunuzņēmumiem, kuriem kopā ar 7 pašvaldībām šogad tika piešķirti 70 tūkstoši eiro, un “Lighthouse programma”, ko īstenojam kopā ar Mastercard, kurā piedalījās tehnoloģiju uzņēmumi no Baltijas valstīm. Šie ir projekti, kurus konstanti īstenojam, lai palīdzētu maziem uzņēmumiem augt un attīstīties.
2019. gadā strauji palielinājās klientu skaits, kuri izmanto mūsu digitālos risinājumus: mobilās bankas lietotāju skaits pieauga no 104 tūkstošiem līdz 154 tūkstošiem, no kuriem vairāk nekā 73 tūkstoši to lieto aktīvi. Krietni palielinājies arī Smart-ID lietotāju skaits, sasniedzot 273 tūkstošus lietotāju, kas ir par 76 tūkstošiem vairāk nekā 2018. gada beigās, bet digitāli parakstīto dokumentu skaits 2019. gada beigās sasniedza gandrīz 175 tūkstošus, uzrādot gada laikā kāpumu par 77%. Par pakalpojuma ērtību liecina fakts, ka decembrī vien 68% no visiem bankā parakstītajiem mājokļa kredīta līgumiem parakstīti attālināti. Labs rezultāts, ņemot vērā, ka šo risinājumu ieviesām tikai pērnā gada vidū. Tāpat atzinību gūst vēl viens jaunievedums – SEB mobilais maks tiek, kas izmanto telefonus ar Android operētājsistēmu. Kopš pagājušā gada novembra to lieto jau vairāk nekā desmit tūkstoši mūsu klientu Android lietotāji un maksājumu apjoms šajā vidē ik nedēļu palielinās par 20%.
Savukārt karšu jomā 60% no jaunajām un 92% no atjaunotajām debetkartēm privātpersonām decembrī tika piegādātas attālināti pa pastu, lai gan vēl pirms gada lielākā daļa klientu devās uz filiālēm. Līdzīga tendence, kad klienti dod priekšroku komunikācijai interneta vidē, ir konsultācijas – gada otrajā pusē klienti arvien aktīvāk izmantoja video tikšanās, kā rezultātā 2019. gadā gandrīz 2500 konsultācijas notika ar video starpniecību. Vēl gribu pieminēt arī mūsu jaunpienācēju – chatbotu, kurš pagājušā gada laikā piedalījies vairāk nekā 2200 sarunās ar klientiem, sniedzot atbildes uz klientu jautājumiem.
Mums ir patiess gandarījums par digitālo attīstību un iespēju klientiem piedāvāt ērtus risinājumus, taču mums kā bankai tas nes arī jaunus izaicinājumus, jo, palielinoties digitālo kanālu īpatsvaram, mums jārūpējas, lai nodrošinātu klientiem to kvalitatīvu darbību. Tāpēc arī šogad mūsu uzmanības lokā būs vairākas svarīgas lietas – gada sākumā noslēgsim Baltijas vienotas IT sistēmas ieviešanu, turpināsim attīstīt Open banking platformu un saglabāsim aktīvu fokusu uz noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas darbībām.”
— Ieva Tetere, SEB bankas valdes priekšsēdētāja.
SEB grupas Latvijā finanšu rādītāji 2019. gada 12 mēnešos:
Vairāk par SEB grupu Latvijā:
Twitter/SEB_Latvia, Facebook/SEB.Latvia, Skype/SEB_Latvija, YouTube/SEBlatvia, Soundcloud/SEB_Latvia
SEB grupa ir vadošā finanšu pakalpojumu sniedzēja Ziemeļeiropā. Kā banka ciešām un ilgtermiņa attiecībām, SEB Zviedrijā un Baltijā piedāvā finanšu konsultācijas un plašu finanšu pakalpojumu klāstu. Dānijā, Somijā, Norvēģijā un Vācijā SEB darbības galvenā prioritāte ir korporatīvo un investīciju bankas pakalpojumu sniegšana uzņēmumiem un institucionālajiem klientiem. SEB grupas darbību starptautiskā līmenī apliecina pārstāvniecība 20 pasaules valstīs. Uz 2019. gada 31. decembri SEB grupas kopējie aktīvi veido 2857 miljardu Zviedrijas kronu, kopējie aktīvi pārvaldīšanā – 2041 miljardi Zviedrijas kronu. SEB grupā strādā 15 000 darbinieku. Vairāk par SEB grupu: www.sebgroup.com