Gandrīz visi jeb 97% Latvijas iedzīvotāju iepērkoties izmanto atlaižu piedāvājumus, liecina SEB bankas veiktā aptauja*. Turklāt 16% iedzīvotāju preces ar atlaidēm sastāda vairāk nekā pusi no viņu ikdienas pirkumiem. Lielākā daļa jeb 87% iedzīvotāju izdevīgus piedāvājumus meklē pārtikas veikalos. Otra populārākā preču kategorija, ko iegādājas par samazinātām cenām, ir apģērbs (59%), bet vismazāk atlaides tiek izmantotas izklaides pasākumiem (10%).

“Nenoliedzami, dzīves sadārdzinājums ir manāms ne vien Latvijā, bet visā pasaulē, turklāt tas skar teju visas preču grupas. Šādos apstākļos iedzīvotāju tiekšanās meklēt lētākus un izdevīgākus piedāvājumus ir likumsakarīga. Sekojot pieprasījumam, arī tirgotāji aktīvi piedāvā dažādas akcijas vai īpašas iepirkšanās dienas. Saskaņā ar mūsu aptaujas datiem, visbiežāk iedzīvotāji izmanto atlaides, iegādājoties pārtiku (87%). Šī kategorija ir vienlīdz populāra visās vecuma grupās. Savukārt, piemēram, atlaides apģērbam biežāk izmanto jaunieši un iedzīvotāji līdz 49 gadu vecumam, savukārt mazāk – iedzīvotāji, kas vecāki par 50 gadiem,”

stāsta SEB bankas Finanšu plānošanas eksperte Elīna Kalniņa.

Vīrieši meklē atlaides elektronikai, sievietes – kosmētikai un skaistumkopšanas pakalpojumiem

Atlaides elektronikas preču iegādei izmanto trešā daļa (33%) Latvijas iedzīvotāju. Šajā kategorijā izdevīgos piedāvājumus ievērojami vairāk izmanto vīrieši (40%, sievietes – 27%). Vienlaikus sievietes biežāk atlaižu piedāvājumus izmanto, iegādājoties sadzīves un kosmētikas preces (42% sieviešu un 22% vīriešu), kā arī skaistumkopšanas pakalpojumus (19% sieviešu un 9% vīriešu). Kopumā atlaides sadzīves un kosmētikas precēm izmanto 32% Latvijas iedzīvotāju, skaistumkopšanas pakalpojumiem – 14% sabiedrības, bet izklaides pasākumiem – 10% respondentu.

“Interesanti, ka kopumā ietaupīt vairāk cenšas jaunieši no 18 līdz 29 gadu vecumam, kuriem atlaižu piedāvājumi veido vairāk nekā trešo daļu no visiem pirkumiem. Savukārt senioru vidū nedaudz vairāk kā puse atzīmējuši, ka pirkumi ar atlaidēm veido līdz 30% no viņu groza. Likumsakarīgi arī tas, ka starp iedzīvotājiem, kuru ienākumi nepārsniedz 1000 eiro (neto) mēnesī, apmēram katram piektajam pirkumi ar atlaidēm veido vairāk par pusi no kopēja groza. Savukārt starp tiem, kuriem ienākumi ir virs 1000 eiro, tik lielu daļu no groza atlaižu piedāvājumi veido vien 11% respondentu,”

skaidro Elīna Kalniņa.

Apmēram 16% iedzīvotāju atlaižu piedāvājumi veido salīdzinoši nelielu daļu no ikdienas pirkumiem – līdz 10% no kopējā groza. Līdz trešdaļai no visiem pirkumiem akciju piedāvājumi veido apmēram 30% iedzīvotāju. Savukārt 18% aptaujāto atzīmējuši, ka pirkumi ar atlaidēm veido no trešdaļai līdz pusei no viņu ikdienas tēriņiem. Un vien 3% iedzīvotāju iepērkas gandrīz vai tikai ar atlaidēm – akciju piedāvājumi veido no 80 līdz 100% no viņu ikdienas pirkumiem.

* Iedzīvotāju aptauju Latvijā pēc SEB bankas pasūtījuma 2023. gada martā veica uzņēmums Norstat. Tajā piedalījās 1004 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Papildu informācijai:
Jeļena Novaka, SEB bankas privātpersonu komunikācijas vadītāja – tālr. 29401327, jelena.novaka@seb.lv
Vairāk par SEB grupu Latvijā:
Twitter/SEB_Latvia, Facebook/SEB.Latvia, YouTube/SEBlatvia, LinkedIn/Seb-banka-latvia
www.seb.lv

SEB grupa ir vadošā finanšu pakalpojumu sniedzēja Ziemeļeiropā. Kā banka ciešām un ilgtermiņa attiecībām, SEB Zviedrijā un Baltijā piedāvā finanšu konsultācijas un plašu finanšu pakalpojumu klāstu. Dānijā, Somijā, Norvēģijā un Vācijā SEB darbības galvenā prioritāte ir korporatīvo un investīciju bankas pakalpojumu sniegšana uzņēmumiem un institucionālajiem klientiem. SEB grupas darbību starptautiskā līmenī apliecina pārstāvniecība 20 pasaules valstīs Uz 2022. gada 31. decembri SEB grupas kopējie aktīvi veido 3 533 miljardus Zviedrijas kronu, kopējie aktīvi pārvaldīšanā – 2 123 miljardi Zviedrijas kronu. SEB grupā strādā 16 000 darbinieku. Vairāk par SEB grupu: www.sebgroup.com.

Saistītās ziņas

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Materiāli

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk