Image

Lai uzsvērtu sadarbības nozīmību krīzes situācijās, Swedbank pievienojas aicinājumam “Paliec mājās!”, tādējādi stiprinot krīzes brīvprātīgo palīdzības kustības – “Paliec mājās” un Samariešu brīvprātīgo programmu “Palīdzēsim palikt mājās”. Platforma www.paliec-majas.lv strauji attīstītās un tās funkcionalitāte tiek papildināta, lai ne tikai rūpētos par cilvēku drošību, bet arī lai vairotu savstarpējo uzticēšanos. Tikmēr banka rosina pēc iespējas vairāk izmantot attālinātos norēķinus un priekšroku dot bezskaidras naudas maksājumiem.

“Jauni apstākļi maina ierasto lietu kārtību un tā savukārt rada jaunas vajadzības. Sociālās distancēšanās laikā ne mazāk svarīgas ir emocionālās uzmanības saites, tāpēc līdz ar jauno COVID-19 krīzes valodas apgūšanu, mums jāmācās ir sadzirdēt tos, uz kuriem neziņa par rītdienu jau šodien gulstas vissmagāk. Brīvprātīgo kustība ir neatsverams plecs visai Latvijas sabiedrībai, lai kopīgiem spēkiem pārvarētu šo izaicinošo laiku, paliekot mājās un cits citam palīdzot,”

 – ir pārliecināts Swedbank valdes priekšsēdētājs Reinis Rubenis.

Platforma www.paliec-majas.lv marta vidū tika izveidota pirmajā no Swedbank atbalstīto virtuālo hakatonu sērijas koronavīrusa izaicinājumu risināšanai “HackForce”. “Paliec mājās” visā Latvijā ar brīvprātīgo palīdzību ikvienam riska grupā vai karantīnā esošam cilvēkam sniedz palīdzību pirmās nepieciešamības preču iegādei un citam būtiskam atbalstam, lai varētu palikt mājās. Saņemt #paliecmājās palīdzību var jebkurš visā Latvijā, zvanot pa tālruni 25661991 vai apmeklējot mājas lapu www.paliec-majas.lv.

“Mēs gribam iedrošināt ikvienu lūgt palīdzību un vienlaikus aicinām atsaukties brīvprātīgos, kas šos palīdzības lūgumus var izpildīt. Šobrīd esam definējuši, ka neko nešķirojam un ļaujam cilvēkam palūgt to, ko viņam patiešām vajag. Tā var būt pārtikas vai medikamentu piegāde, suņa izvešana pastaigā, varbūt kādam vajag atbalstošu telefona sarunu laiku pa laikam,”

 – stāsta viena no idejas iniciatorēm un realizētājām Inese Vaivare.

Tikmēr Swedbank rosina klientus ne tikai izmantot platformas sniegtās atbalsta iespējas un par tām informēt citus, bet arī visus savus ikdienas bankas pakalpojumus veikt Swedbank mobilajā lietotnē vai internetbankā. Bankas digitālie kanāli ir izveidoti tā, lai vismaz 9 no 10 jautājumiem varētu atrisināt digitāli, neizejot no mājām un iztiekot bez filiāles apmeklējuma. Savukārt pirkumiem tirdzniecības vietās klienti aicināti izmantot bezkontakta norēķinu iespējas – bezkontakta kartes, mobilos maksājumus ar viedtālruņiem, viedpulksteņiem un aprocēm, palīdzot izvairīties no mikrobiem, kas dzīvo uz skaidras naudas banknotēm un karšu termināļiem. Līdz ārkārtas perioda beigām bezkontakta karšu maksājumu limits Latvijā ir paaugstināts līdz 50 eiro.

Padomi drošu norēķinu veikšanai, atrodoties mājas karantīnā:

  • Iepērkoties internetā, veic norēķinus ar bankas karti, naudas pārskaitījumu internetbankā vai ApplePay. Lai norēķinātos ar brīvprātīgajiem palīgiem, naudas pārskaitījums būs universālākais un pieejamākais risinājums.
  • Ja ar palīdzības piegādātāju abi izmantojat Swedbank mobilo lietotni, savstarpējos norēķinus ērti nokārtot ar naudas pieprasījuma palīdzību, ko brīvprātīgais palīgs var atsūtīt īsziņā, e-pastā vai Whatsapp – maksātājam lietotnē norēķināšanās dati tiks ielasīti automātiski.

Ja neizmanto datoru, viedtālruni un internetu:

  • Ja tev ir bankas norēķinu karte, tad pēc palīdzības nepieciešamāko pirkumu piegādē vērsies pie Samariešu apvienības brīvprātīgajiem pa tālruni 2 66 02 002. Samariešu apvienībai ir pieejami pārnēsājamie bankas norēķinu termināļi, lai par piegādātajām precēm varētu samaksāt ar karti pie savām namdurvīm. Svarīgi atcerēties – karti drīkst lietot tikai tās īpašnieks! Ja kartes termiņš tuvojas beigām, internetbankā vai zvanot 67444444 var pieteikt jaunās kartes saņemšanu savā pastkastītē.
  • Maksājuma veikšanā iesaisti internetbankas papildlietotāju jeb uzticamības personu. Uzticamības personai, visbiežāk ģimenes loceklim, ir tiesības ar saviem internetbankas identifikatoriem (Smart-ID vai kodu kalkulatoru) piekļūt klienta kontam, lai tajā veiktu pārskaitījumus. Ja līdz šim piekļuves tiesības nav sakārtotas un veselības stāvoklis to ļauj, jāieplāno filiāles apmeklējums (ja papildlietotājs nav Swedbank klients, abiem jānāk kopā). Lai parūpētos par veselībai drošu filiāles apmeklējumu, ārkārtas situācijas laikā konsultācijas notiek tikai pēc iepriekšēja pieraksta internetbankā vai zvanot 67445555.
  • Ja neviena no uzskaitītajam iespējām nav piemērota tavai situācijai, zvani Swedbank konsultāciju centram pa tālruni 67444444 – bankas speciālists atbildēs uz jautājumiem un palīdzēs atrast katram klientam piemērotākos risinājumus.

***

Swedbank ir starptautiskās Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) Vides programmas Finanšu iniciatīvas dalībniece un dod savu ieguldījumu ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanā. Banka palīdz sasniegt visai pasaulei un nākamajām paaudzēm aktuālos mērķus, savos mājas tirgos risinot izaicinājumus tādās jomās kā ekonomiskā izaugsme, atbildīgs patēriņš, kvalitatīva izglītība, ilgtspējīgs darbaspēks un ekonomika ar zemu oglekļa emisijas līmeni, kā arī miers un taisnīgums.

Papildu informācijai:

Jānis Krops

Swedbank Mediju attiecību vadītājs

Tālr.: 67444560, 26880381

janis.krops@swedbank.lv

Saistītās ziņas

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Dokumenti

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk