Image
  • Spēcīgs mājsaimniecību finansējuma pieprasījums nodrošinājis kredītportfeļa izaugsmi, kamēr uzņēmumu segmentā vēl joprojām saglabājas zema aktivitāte
  • Izveidoti jauni ilgtspējīgi pakalpojumi, lai popularizētu videi draudzīgus risinājumus un uzkrājumu veidošanos
  • Turpinājušies centieni pasargāt klientus no krāpnieku uzbrukumiem
  • Swedbank atzīta par mīlētāko zīmolu Latvijā

Rezultāti

Swedbank tīrie procentu ienākumi ir saglabājušies stabili. Kredītportfelis šajā laikā audzis par 2%. Īpaši jāizceļ pieaugums mājsaimniecību segmentā, kur kredītportfelis palielinājies par 5%, kamēr uzņēmumiem portfeļa apmērs sarucis par 1%. Noguldījumu apmērs ir palielinājies par 16%, salīdzinot ar pērnā gada 3. ceturksni.

Samazinoties ieņēmumiem no maksājumu un arī maksājumu karšu apkalpošanas, tīrie komisiju ienākumi ir sarukuši par 6%. Tas skaidrojams ar Covid-19 radītajām pārmaiņām klientu ikdienas paradumos. Citi bankas ieņēmumi šī gada deviņos mēnešos ir samazinājušies par 11%, ko ietekmēja zemāki ienākumi apdrošināšanas un finanšu instrumentu darījumu jomā. 

Tikmēr bankas kopējie izdevumi ir auguši par 3%. Izdevumus palielinājušas augstākas darba spēka izmaksas, kā arī lielāki ieguldījumi noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas risku novēršanā un klientu izpētē.

Kredītuzkrājumi deviņos mēnešos ir sasnieguši 4 miljonus eiro. Salīdzinājumam, tādā pašā laika posmā pērn kredītuzkrājumiem tika novirzīts 1 miljons eiro.

Swedbank peļņa Latvijā šī gada deviņos mēnešos sasniegusi 70 miljonus eiro, pretēji 84 miljoniem pērn. Peļņas kritumu ietekmēja lielāki izdevumi, kā arī mazāki bankas ieņēmumi. Tāpat ietekmi uz peļņu atstājis arī lielāks līdzekļu apmērs, kas novirzīts kredītuzkrājumu veidošanai.

“Mājsaimniecību kreditēšana trešajā ceturksnī ir bijusi necerēti aktīva, kamēr uzņēmumi saglabā piesardzību un samazinājuši pieprasījumu pēc finansējuma. Kopš pavasara vairāk nekā 5700 privātpersonu un vairāk nekā 1500 uzņēmumu līgumiem nodrošinājām kredīta pamatsummas atlikšanu, taču novērojam, ka vairums klientu sāk atgriezties pie normāla kredītmaksājumu grafika, turklāt bankas kredītportfeļa kvalitāte saglabājusies nemainīgi augsta. Esmu īpaši gandarīts, ka šogad jau vairāk nekā 20 000 Latvijas iedzīvotāju un vairāk nekā 4700 uzņēmumu no jauna atvēruši kontu Swedbank, saņemot piekļuvi arī pie mūsu jaunajiem risinājumiem, piemēram, valsts galvota studiju kredīta, īpaši izdevīga aizdevuma saules paneļu iegādei vai krājrīka, ar kura palīdzību nemanot iespējas sākt veikt savus uzkrājumus,”

 – saka Reinis Rubenis, Swedbank Latvija valdes priekšsēdētājs.

Attīstība

3.ceturksnis ir pagājis ilgtspējīgas attīstības zīmē. Swedbank kā pirmā kredītiestāde visā reģionā pilnībā pārvirzīja savu klientu pensiju ieguldījumus ilgtspējīgos fondos. Covid-19 pandēmijas laikā šie ilgtspējīgie fondi ir uzrādījuši labāku ienesību nekā fondi, kas iegulda neilgtspējīgos risinājumos. Savukārt, lai veicinātu atjaunojamās enerģijas izmantošanu Latvijā, banka sāka piedāvāt jaunu finansējuma veidu saules enerģijas paneļu iegādei. Tā uz īpaši izdevīgiem nosacījumiem ir iespēja ieguldīt līdz pat 20 tūkstošiem eiro mājsaimniecību enerģētiskās neatkarības veicināšanā.

Papildus banka paplašināja savu digitālo pakalpojumu klāstu, ieviešot iespēju par bankas klientu kļūt attālināti, tādējādi samazinot nepieciešamību pandēmijas laikā fiziski apmeklēt bankas filiāli. Juridiskajiem klientiem šī ceturkšņa laikā arī tika paplašinātas iespējas izmantot viedierīces, savu finanšu pakalpojumu veikšanai, rodot iespēju viedierīcēm pievienot arī uzņēmumu maksājumu kartes un turpmāk veikt norēķinus jau ar viedtehnoloģijām. Augustā Swedbank kļuva arī par finanšu partneri Latvijas studentiem, piedāvājot iespēju saņemt studiju un studējošā finansējumu augstākās izglītības iegūšanai.

Tāpat ceturkšņa laikā Swedbank ieviesa jaunu rīku uzkrājumu kultūras veicināšanai. Krājrīks ļauj bankas klientiem par katru ar maksājumu karti veikto pirkumu, novirzīt uzkrājumos noapaļoto pirkuma summu. Tā, nepievēršot tam īpašu uzmanību, bankas klientiem nemanāmi rodas uzkrājums lielāku mērķu realizēšanai. Šāda automatizēta uzkrājumu veidošana ir kļuvusi gana iecienīta, jo šo iespēju izmanto jau 50 tūkstoši bankas klientu, kuri pāris mēnešos uzkrājuši jau 5 miljonus eiro.

Aktivizējoties telefonkrāpniekiem, īpaši centieni tika veltīti bankas klientu pasargāšanai un brīdināšanai. Krāpnieki cenšas uzdoties par bankas darbiniekiem. Lai mazinātu risku tikt apkrāptiem, Swedbank ieviesa dažādus risinājums, kas palīdzējuši nosargāt pēc iespējas vairāk bankas klientu finanšu līdzekļu.

Tikmēr Sociālo iniciatīvu atbalsta jomā Swedbank aktīvi līdzdarbojās sarunu festivāla LAMPA rīkošanā, uzņemoties atbildību par finanšu pratības un investīciju tematikas skaidrošanu un popularizēšanu. Savukārt ikgadējā Mīlētāko zīmolu topā, Swedbank atkārtoti saņēma novērtējumu kā mīlētākais zīmols ne tikai Latvijā, bet arī visā Baltijā.

Swedbank Latvijā 2020.g.3.ceturkšņa darbības rezultāti ir pieejami: www.swedbank.lv  

Swedbank Grupas 2020.g.3.ceturkšņa darbības rezultāti ir pieejami: www.swedbank.com   

Papildus informācija:
Jānis Krops,
Swedbank Mediju attiecību vadītājs
Tālr.: 67444560, 26880381;
E-pasts: janis.krops@swedbank.lv

Saistītās ziņas

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Materiāli

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk