Image

 

  • Stabils kredītportfeļa pieaugums, it īpaši ilgtspējīgajiem finanšu produktiem
  • Turpinās nozīmīgs klientu skaita kāpums Swedbank apdrošināšanas un 3. pensiju līmeņa uzkrājumu jomā
  • Jaunas attālinātās klientu apkalpošanas iespējas, izmantojot virtuālās konsultācijas, kas palīdzējis apkalpot arī Ukrainas bēgļus
  • Swedbank Ilgtspējas indeksā ieguvusi dimanta līmeņa atzinību un izveidojusi ilgtspējas zināšanu krātuvi

 

Rezultāts

2022.g. janvāris – jūnijs salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn

Peļņa pirmajā pusgadā ir sasniegusi 49 milj. eiro (pērn 42 milj. eiro). Peļņa ir palielinājusies, pateicoties ienākumu kāpumam un zemākiem izdevumiem kredītuzkrājumiem

Tīrie procentu ienākumi būtiski nav mainījušies. Kreditēšanas apjomi ir auguši par 3 procentiem, pateicoties mājsaimniecību kreditēšanas apjomu kāpumam. Depozītu apjoms ir pieaudzis par 7 procentiem.

Neto ienākumi no komisijām ir pieauguši par 11 procentiem, galvenokārt pateicoties lielākiem ienākumiem no karšu maksājumiem un aktīvu pārvaldības.

Izdevumi ir palielinājušies par 4 procentiem, lielākoties saistībā ar augstākām personāla izmaksām un ieguldījumiem digitālajos risinājumos.

Kredītuzkrājumu izmaiņas šogad bija minimālas, pretstatā 6 miljoniem eiro pirmajos sešos mēnešos pērn.

Biznesa attīstība

“Otrajā ceturksnī turpinājās ekonomikas izaugsme un bija vērojama augsta privātpersonu un uzņēmumu aktivitāte. Vairāk kā dubultojies “Zaļās” finansēšanas apjoms, kas liecina par lielāku sabiedrības interesi par ilgtspēju un enerģētiskās stabilitātes veicināšanu. Vienlaikus inflācijas palielināšanās, procentlikmju kāpums un ziemas sezonā gaidāmās grūtības enerģētikā sāk negatīvi atsaukties uz patērētāju noskaņojumu un rada sarežģītākus apstākļus uzņēmumiem, kā rezultātā turpmākā ekonomikas attīstība kļūst neskaidrāka. Tomēr, ņemot vērā samērā spēcīgos ekonomikas un finanšu pamatrādītājus, un publisko ieguldījumu turpināšanos ekonomiskajā un sociālajā konverģencē ar ES, ilgāka termiņa prognozes Latvijas tautsaimniecībai ir cerīgas,”

pauž Swedbank vadītājs Latvijā Lauris Mencis.

Biznesa aktivitāte otrajā ceturksnī ir bijusi joprojām spēcīga, neraugoties uz valdošo ģeopolitisko un makroekonomisko nenoteiktību un inflācijas palielināšanos. Hipotekārās kreditēšanas apjomi ir pieauguši, pateicoties tam, ka mājokļu sektorā ir turpinājusies augsta aktivitāte. Tā kā gan privātie, gan korporatīvie klienti aizvien vairāk iegulda ilgtspējīgās izvēlēs, videi draudzīgu automašīnu jaunās pārdošanas apmēri ir auguši par 69%, savukārt saules paneļu finansēšana un ieguldījumi daudzdzīvokļu namu renovācijā ir pieauguši četrkārtīgi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Kopējais privātpersonām jauno piešķirto kredītu apjoms ir audzis par 15% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, savukārt uzņēmumiem piešķirtais finansējums gada izteiksmē ir palielinājies par 18%. Esam arī turpinājuši atbalstīt savus korporatīvos klientus, piešķirot finansējumu apgrozāmajiem līdzekļiem.

Klientu tēriņi šajā ceturksnī joprojām ir bijuši augsti, ko veicinājusi samērā zemā Covid-19 izplatība un atvaļinājumu sezonas sākšanās. Kamēr viena daļa klientu savus uzkrājumus ir ieguldījusi energoefektivitātes uzlabošanā, citi ir palielinājuši iemaksas savos pensiju uzkrājumos. 3. pensiju līmenim ir vērojams spēcīgs pieaugums – gada laikā uzkrājumus pensijai sākot veidot vairāk nekā 17000 jauniem klientiem. Tāpat arī Swedbank Robur fondi ir kļuvuši par populārāku izvēli ieguldījumiem, un tajos ieguldīt ir izvēlējušies vēl 3000 klienti.

Apdrošināšanas jomā ir vērojama spēcīga atgūšanās, kas galvenokārt skaidrojama ar klientu lielāku aktivitāti ceļošanā, kā arī redzam, ka aizvien vairāk mūsu klientu izvēlas ērto iespēju iegādāties apdrošināšanu savam auto vai mājoklim tieši Swedbank. Apdrošināšanas pārdošanas apjomi ir auguši un mūsu apdrošināšanas risinājumus šogad izvēlējušies vairāk nekā 15000 jauni klienti.

Swedbank ir saglabājusi stabilu tirgus pozīciju un aktīvi strādājusi pie klientu vajadzību nodrošināšanas. Pārskata ceturksnī esam veikuši ieguldījumus jaunos klientu atbalsta risinājumos, tostarp attālināto konsultāciju attīstīšanā. Jaunu valodas iespēju pievienošana mūsu virtuālajam asistentam ir palīdzējusi ne tikai mūsu vietējiem klientiem, bet arī bēgļiem no Ukrainas. Otrajā ceturksnī Baltijas valstīs ir ieradies rekordliels bēgļu skaits, no kuriem daudzi ir iecerējuši palikt ilgstoši. Ņemot vērā bēgļu augsto pieprasījumu īsā laika posmā atvērt bankas kontus, mūsu virtuālo un attālināto konsultāciju iespējas ir sevi pierādījušās kā ārkārtīgi noderīgas. Līdz ceturkšņa beigām par Swedbank Latvijā klientiem bija kļuvuši vairāk nekā 6000 bēgļu no Ukrainas.

Turpinās sankciju ievērošanas kontroles pastiprināšanās. Lai samazinātu sankciju pārkāpumu risku, Swedbank pārtrauca maksājumu izpildi uz Krieviju un Baltkrieviju un no tām, kā vienīgos pieļaujamos izņēmumus atstājot maksājumus sociālajām un humanitārajām vajadzībām un maksājumus, kas veikti valsts interesēs.

Swedbank pirmo reizi ikgadējā Ilgtspējas indeksā ir piešķirts augstākais – Dimanta – līmenis. Swedbank ir viens no tikai četriem uzņēmumiem, kurš ir saņēmis šāda līmeņa atzinību. Swedbank arī iepriekšējos gados saņēmusi augstu novērtējumu, vairākus gadus esot Platīna līmenī. Šādus rezultātus var sasniegt tikai tādi uzņēmumi, kuriem ir bijis izcils sniegums vides, sabiedrības un citās ar ilgtspēju saistītās jomās.

Atbalstot Latvijas uzņēmumus to ceļā uz ilgtspēju, Swedbank nesen ir atklājusi arī zināšanu krātuvi par ilgtspējas tēmu, daloties ar savu kompetenci un zināšanām – labāko praksi, kas apkopota Swedbank blogā.

Swedbank Latvijā 2022. g. 2. ceturkšņa finanšu rezultāti ir pieejami: www.swedbank.lv

Swedbank Grupas 2022. g. 2. ceturkšņa finanšu rezultāti ir pieejami:www.swedbank.com

 

RUS: Финансовые результаты Swedbank в Латвии за второй квартал 2022 года

 

Papildu informācija:
Lāsma Dzelme
Swedbank Latvija Komunikācijas jomas vadītāja
E-pasts: lasma.dzelme@swedbank.lv

Saistītās ziņas

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Dokumenti

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk