Image
  • Stabils kredītportfeļa pieaugums, īpaši “zaļo produktu” un mazo un vidējo uzņēmumu finansēšanas segmentā
  • Iespēja vecākiem attālināti atvērt kontu saviem bērniem, kā arī jauns maksājuma rīks uzņēmumiem
  • Ceturto gadu pēc kārtas Swedbank saņem “Mīlētākā zīmola” apbalvojumu Latvijā

 

Rezultāti

Swedbank peļņa 2022.gada 9 mēnešos sasniedza 84 miljonus eiro (iepretim 63 miljoniem pērnā gada 9 mēnešos). Peļņa galvenokārt palielinājusies, jo pieauguši bankas ieņēmumi un ir bijuši mazāki izveidotie kredītuzkrājumi. Bankas izdevumi šajā laika posmā arī ir auguši.

Tīrie procentu ienākumi šajā periodā ir palielinājušies par 22 procentiem, kamēr tīrie komisiju ienākumi ir palielinājušies par 10 procentiem.

Finansēšanā bankas kredītportfeļa apmērs ir pieaudzis par 7 procentiem. Mājsaimniecību kreditēšanas apjomi palielinājušies par 8 procentiem, kamēr uzņēmumu kredītportfelis palielinājies par 6 procentiem. Depozīti, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, ir pieauguši par 11 procentiem.

Kopējie bankas izdevumi trīs ceturkšņos ir sasnieguši 85 miljonus eiro. Savukārt kredītuzkrājumi šajā laika posmā ir bijuši 1,3 miljoni eiro, pretstatā 5,3 miljoniem eiro pirms gada.

Biznesa attīstība

Lauris Mencis, Swedbank Latvija valdes priekšsēdētājs:

“Neskatoties uz arvien piesardzīgākajām prognozēm par ekonomikas izaugsmes perspektīvām trešajā ceturksnī, klientu aktivitāte veikt ieguldījumus savas ikdienas uzlabošanā nav mitējusies. Turklāt interese saglabājusies kā privātpersonu, tā uzņēmēju vidū. Savukārt Eiropas centrālās bankas Padomes lēmums celt procentu likmes, lai bremzētu augošo inflāciju un stabilizētu cenu kāpumu, ievadījis negatīvo procentu likmju laikmeta beigas. Šis lēmums arī devis pozitīvu rezultātu bankas ienākumos, kas nozīmē, ka pēc vairāku gadu pārtraukuma, bankas var atgriezties pie procentu maksājumiem par noguldītāju depozītiem”.     

Kopējā ģeopolitiskā nestabilitāte, kombinācijā ar augstām energoresursu cenām un vēsturiski augstiem inflācijas rādītājiem  turpina negatīvi ietekmēt kopējo tautsaimniecības attīstību un aktivitāti Latvijā. Tomēr neskatoties uz lielajiem izaicinājumiem kopējā ekonomikā, tie salīdzinoši maz ietekmējuši Swedbank darbu. Diemžēl, arī šogad trešais ceturksnis iezīmē lielāku krāpnieku aktivitāti ne tikai Latvijā, bet arī pārējās Baltijas valstīs. Krāpnieki atkal cenšas izvilināt banku klientu datus. Tāpēc Swedbank pastiprināti aicina klientus neuzķerties uz dažādām krāpnieku izveidotām lamatām, kurās, ievadot savus datus, klienti riskē pazaudēt savus finanšu līdzekļus. Sagaidāms, ka arī turpmāk banka apziņos savus klientus un rīkos dažāda veida informatīvās kampaņas, lai turpinātu informēt sabiedrību par datu drošības nozīmību.

Līdz ar procentu likmju pieaugumu, Swedbank, atsaucoties klientu pieprasījumam , ir ieviestas arī 5 gadu fiksētās likmes hipotekārajiem kredītiem. Papildus tam, sadarbībā ar Zemesgrāmatu, izdevies uzlabot klientiem pieejamo servisu īpašumtiesību reģistrācijas procesā. Tagad Swedbank ir iespēja iesniegt klientu vārdā darījumu apstiprinošos līgumus, būtiski paātrinot darījumu reģistrēšanas gaitu.

Šajā laika periodā izdevies arī stiprināt sabiedrības ilgtspējas paradumus ar vairākiem “zaļajiem produktiem”. Pieprasījums pēc, piemēram, videi draudzīgāku automašīnu līzinga, saules paneļu iegādes un siltumsūkņu uzstādīšanas ir saglabājies augsts. Piemēram, pieprasījums pēc saules paneļiem šogad ir 20 reizes lielāks nekā pērn, kamēr videi draudzīgo automašīnu finansēšanā vērojams 26% liels pieaugums.

3.ceturksnī ir turpinājis palielināties uzņēmumiem izsniegtais Swedbank finansējums. Lielākoties to labvēlīgi ietekmējis pieprasījums no dažādiem enerģētikas sektora uzņēmumiem. Tāpat ievērojami augusi uzņēmumu interese dažādot enerģijas avotus. Spēcīga tendence ir pāriet no fosilajiem uz atjaunojamajiem enerģijas avotiem. Nemainīgi spēcīga bijusi izaugsme mazo un vidējo uzņēmumu finansēšanas jomā, īpaši izceļot lauksaimniecības un apstrādes rūpniecības uzņēmumus, kā arī valsts un pašvaldību uzņēmumus, kuri veidojuši papildus rezerves apgrozāmajiem līdzekļiem, lai spētu nodrošināt pakalpojumu nepārtrauktību laikā, kad ievērojami aug darbības izmaksas. Tikmēr mazo un vidējo uzņēmumu segmentā šogad ievērojami augusi jaunā kreditēšana – trijos ceturkšņos izsniegts par 51% vairāk finansējuma nekā tādā pašā laika posmā pērn.

Šajā laikā ir turpinājusies jaunu pakalpojumu izstrāde bankas klientiem. Tā piemēram vecākiem tagad ir iespēja attālināti atvērt kontu saviem nepilngadīgajiem bērniem. Savukārt korporatīvajiem klientiem ir izveidots jauns rīks, kā šo uzņēmumu klientiem veikt norēķinus. Maksājumu saite ļauj jebkāda veida elektroniskajos rēķinos iekļaut jau sagatavotu maksājuma sagatavi. Klientam atliek tikai sekot šai saitei un apstiprināt veicamo pārskaitījumu, jo visa maksājumam paredzētā informācija jau ir sagatavota šajā saitē.

Ikgadējā Baltijas zīmolu apbalvošanas ceremonijā, Swedbank ceturto gadu pēc kārtas ir saņēmusi “Mīlētākā zīmola” apbalvojumu Latvijā un arī pārējās Baltijas valstīs, kas apliecina to, ka darbs, kas ieguldīts attiecību veidošanā ar saviem klientiem, turpina nest augļus.

Swedbank Latvijā 2022.g.3.ceturkšņa darbības rezultāti ir pieejami: www.swedbank.lv   

Swedbank Grupas 2022.g.3. ceturkšņa darbības rezultāti ir pieejami: www.swedbank.com    

RUS: Результаты Swedbank в Латвии за третий квартал 2022 года

 

Papildus informācija:
Jānis Krops,
Swedbank Mediju attiecību vadītājs
Tālr.: 67444560, 26880381;
E-pasts: janis.krops@swedbank.lv

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Materiāli

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk