Canva

Swedbank mobilās lietotnes klientu skaits Baltijas valstīs šī gada martā pārsniedza divus miljonus, bet Latvijā – 600 tūkstošus, liecina Swedbank dati. Pēdējo 3 gadu laikā aktīvo lietotāju[1] skaits ir palielinājies par 65%, bet lietotnes izmantošanas reižu skaits ir pieaudzis par 95%. Visvairāk aktīvo “mobilo lietotāju” ir Lietuvā (vairāk nekā 900 tūkst.), kam seko Latvija (vairāk nekā 600 tūkst.) un Igaunija (teju 500 tūkst.).

“Banka ir mainījusies no vietas, uz kurieni kādreiz bija jāiet, uz pakalpojumu platformu, kas vienmēr ir pa rokai. Kādreiz vajadzēja ieplānot vizīti bankā, lai kārtotu ikdienas naudas lietas. Šobrīd gandrīz visi ikdienas pakalpojumi ir pieejami ar lietotnes palīdzību. Par to liecina fakts, ka vidējs lietotājs to izmanto 24 reizes mēnesī. Paralēli arī bankas konsultanti var fokusēties uz vērtīgām sarunām ar klientiem, palīdzot risināt sarežģītākas vajadzības. Tendences norāda, ka lietotnes izmantošana turpinās pieaugt, tāpēc piedāvāsim tajā arvien jaunas iespējas. Turklāt jaunie pakalpojumi tiek veidoti kopā ar klientiem, pamatā balstoties tieši uz klientu atsauksmēm un vajadzībām. Piemēram, iespēja apskatīties piemirsto kartes PIN kodu vai iespēja mobilajā lietotnē bloķēt nozaudēto karti, kas guva strauju popularitāti uzreiz pēc ieviešanas,” norāda Vadims Frolovs, Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs.

Lielākā daļa jeb 66% no mobilās bankas lietotājiem Latvijā kā pamata autentifikācijas rīku izmanto biometriju. Pagājušajā gadā banka ieviesa arī vēl vienu alternatīvu mobilās lietotnes “atslēgai” – klients pats var izveidot savu PIN kodu, lai autorizētos lietotnē. Tas ir noderīgi, ja, piemēram, gadās nobloķēt Smart-ID vai biometrija telefonā nav pieejama. Pusgada laikā lietotāju skaits, kas izveidoja savu PIN lietotnē, pārsniedza 297 tūkstošus.

Maksājumu veikšanai visbiežāk klienti izmanto mobilo lietotni.

Pēdējo gadu laikā ir būtiski audzis mobilajā lietotnē veikto transakciju daudzums. Latvijā transakciju skaits mobilajā lietotnē šogad jau pārsniedz 6 miljonus, kas ir par 78% vairāk, nekā pirms 3 gadiem.

Vidēji viens klients mobilo lietotni izmanto 24 reizes mēnesī, un vispopulārākais pakalpojums Baltijas valstīs ir naudas pārskaitījumi. Piemēram, šā gada februārī praktiski pusmiljons klientu veica gandrīz 3,9 miljonus pārskaitījumu. Katrs mobilās lietotnes lietotājs ik mēnesi veic aptuveni 8 pārskaitījumus. Otrs populārākais pakalpojums mobilajā lietotnē ir naudas pieprasījumi – teju 120 tūkstoši unikālo lietotāju Latvijā, kas martā šo pakalpojumu izmantoja vairāk nekā 270 tūkstošu reižu.

Pēdējā laikā pieaudzis arī to klientu skaits, kuri mobilās bankas iespējas lieto īpaši bieži un intensīvi – aptuveni 14% no digitālo pakalpojumu lietotājiem izmanto mobilo aplikāciju vairāk nekā 50 reižu mēnesī. Ir daži klienti, kuri mobilo aplikāciju izmanto 30 un vairāk reižu ik dienu, liecina Swedbank dati.

Papildu informācija:
Jānis Krops
Swedbank mediju attiecību vadītājs
Tālr.: 67444560, 26880381
janis.krops@swedbank.lv

[1] Unikālie lietotāji, kuri izmanto Swedbank mobilo aplikāciju vismaz reizi mēnesī.

Saistītās ziņas

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Dokumenti

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk