Image
  • Ieviesti jauni risinājumi klientiem, kas mazina Covid19 radītās sekas
  • Kredītportfelis turpinājis augt, bet vienlaikus palielināti arī uzkrājumi nedrošiem kredītiem
  • Palielināts atbalsts mazāk aizsargātajai sabiedrības daļai un atbalstīti inovatīvi risinājumi, kas mazina Covid-19 ietekmi

Swedbank peļņa 2020.gada pirmajā ceturksnī ir samazinājusies par 7 miljoniem eiro un bija 22 miljoni. Peļņas samazinājumu ietekmēja lielāku kredītuzkrājumu veidošana, kā arī lielāki izdevumi.

Pateicoties kredītportfeļa izaugsmei, tīrie procentu ienākumi ir turpinājuši pieaugt – salīdzinot ar gadu iepriekš, tie palielinājušies par 1 procentu. Pieaugums vērojams gan uzņēmumu, gan arī mājsaimniecību kreditēšanā. Kredītportfelis ir palielinājies par 5 procentiem, kamēr noguldījumu apjoms ir uzrādījis izaugsmi 10 procentu apmērā.

Tīrie komisiju ienākumi pirmajos šī gada trīs mēnešos ir sarukuši par 4 procentiem. Kritumu galvenokārt izraisīja  Covid19 atstātās sekas uz klientu ekonomisko aktivitāti, kā arī samazinātas ieguldījumu pārvaldīšanas komisijas maksas. Citi ieņēmumi ir samazinājušies par 20 procentiem, galvenokārt tāpēc, ka Covid19 ietekmē augušas apdrošināšanas atlīdzību izmaksas un uzkrātās rezerves nākotnes atlīdzībām.

Kopējie izdevumi ceturkšņa laikā ir auguši par 3 procentiem. Izdevumus galvenokārt ietekmēja darba spēka izmaksu pieaugums, lai stiprinātu naudas atmazgāšanas risku turpmāku samazināšanu un arī klientu izpētes padziļināšanu. Tāpat turpināts novirzīt līdzekļus ieguldījumiem jaunos digitālajos risinājumos.

Kredītuzkrājumi pirmajā ceturksnī sasnieguši 4 miljonus eiro, salīdzinot ar kredītuzkrājumu atbrīvošanu 1 miljona apmērā pirms gada. Iemesls lielākai kredītuzkrājumu veidošanai ir pasliktināts makroekonomikas attīstības scenārijs, kā arī bankas piesardzība, analizējot Covid19 ietekmi uz kreditēšanu. Tomēr kredītu kvalitāte līdz šim ir saglabājusies stabili laba.

“Globālās pandēmijas ierobežošanai pieņemtie mēri atstāj negatīvu ietekmi uz Latvijas ekonomiku un tas atspoguļojas arī mūsu darbības rādītājos. Kaut arī kredītportfelis gada laikā ir nozīmīgi palielinājies, tomēr ekonomiskā nenoteiktība likusi mums izveidot kredītuzkrājumus, kas attiecīgi samazina bankas peļņu. Spēcīga kapitalizācija un pēdējā desmitgadē īstenotā ilgtspējīgā kredītpolitika, ļauj mums sniegt atbalstu klientiem un pārējai sabiedrībai laikā, kad visi saskaramies ar neparedzētām grūtībām – kopš ārkārtas situācijas sākuma vairāk nekā 4000 klientu ir izmantojuši iespēju atlikt kredītu pamatsummas maksājumus. Stiprinot Latvijas sabiedrības un ekonomikas spēju sekmīgi pārvarēt krīzi, arī turpmāk nodrošināsim gan kredītu pieejamību un valsts garantiju instrumentu izplatīšanu, gan atbalstu organizācijām, kuras risina akūtās problēmas,”

 – uzsver Swedbank Latvija vadītājs Reinis Rubenis.

Pēc Covid19 izplatības un Latvijā ieviestā ārkārtas stāvokļa, esam turpinājuši sniegt klientiem atbalstu laikā, kad valda dažādi izaicinājumi un liela nenoteiktība. Pat neskatoties uz ieviestajiem piesardzības pasākumiem, turpinām nodrošināt klientu apkalpošanu ne tikai digitālajos rīkos, bet arī fiziskā veidā – bankas filiālēs.

Viens no veidiem, kā atbalstām savus klientus, ir 12 mēnešu kredītbrīvdienas mājokļu kredītiem un 6 mēnešu kredītbrīvdienas visiem patēriņa un līzinga ņēmējiem. Arī uzņēmumiem piedāvājam iespēju izmantot kredītbrīvdienas līdz pat 6 mēnešiem. Pieteikumu forma ir pilnībā digitalizēta un pieejama internetbankā ikvienam klientam. Turklāt, esam saņēmuši atzinīgus vārdus no tiem klientiem, kuri izmantoja iespēju pieteikties, ka izstrādātais rīks ir ērts un vienkāršs.

Ārkārtas stāvokļa dēļ bijām spiesti uz laiku slēgt dažas no bankas filiālēm. Lai aizsargātu savus darbiniekus un arī palīdzētu ierobežot Covid19 izplatību valstī, esam ieviesuši vairākus drošības risinājumus, piemēram, uzstādījuši stikla sienas klientu apkalpošanas zonās. Tāpat esam palielinājuši dezinfekcijas līdzekļu lietošanu bankas un filiāļu telpās un biežāk arī veicam bankomātu uzkopšanu. Papildus esam noteikuši, ka bankas filiāles ārkārtas stāvokļa laikā var apmeklēt tikai izmantojot iepriekšējā pieraksta sistēmu.

Swedbank arī atbalstīja 48 stundu hakatona “HackForce” norisi. Šī hakatona dalībnieki apvienojās, lai meklētu idejas un risinājumus krīzes pārvarēšanai. Tā rezultātā Swedbank pievienojās platformai “Paliec mājās”, sniedzot atbalstu brīvprātīgo kustībai, kas palīdz Covid19 riska grupā esošajiem cilvēkiem. Brīvprātīgie palīdz veikt ikdienas darbus, lai samazinātu nepieciešamību šiem cilvēkiem pamest mājas – piemēram, iepērkot viņu vietā ikdienai nepieciešamās pārtikas preces vai izvedot pastaigā mājdzīvniekus.

Pirmā ceturkšņa laikā Swedbank turpināja pievērst īpašu uzmanību digitālo rīku attīstībai. Tādā veidā tika ieviesta jauna Smart-ID atjaunošanas metode, kas ļauj Smart-ID atjaunot attālināti, neapmeklējot bankas filiāli.

Tāpat centieni uzturēt interesi par Swedbank kā potenciālo darba devēju ir vainagojušies panākumiem, jo vadošais rekrutēšanas uzņēmums CVOnline atzina Swedbank par iekārojamāko darba devēju. Šāda atzinība saņemta jau otro gadu pēc kārtas.

Swedbank Latvijā 2020.g.1.ceturkšņa darbības rezultāti ir pieejami: www.swedbank.lv   

Swedbank Grupas 2020.g.1. ceturkšņa darbības rezultāti ir pieejami: www.swedbank.com    

 

Papildus informācija:

Jānis Krops,

Swedbank Mediju attiecību vadītājs

Tālr.: 67444560, 26880381;

E-pasts: janis.krops@swedbank.lv

Saistītās ziņas

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Dokumenti

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk