Image

Kā liecina Swedbank Līzinga dati, līdz ar valsts atbalsta programmas ieviešanu, būtiski audzis pieprasījums pēc videi draudzīgiem auto. Attiecīgi šī gada pirmajā ceturksnī iegādāts par 60% vairāk videi draudzīgo auto, nekā tajā pašā laika periodā pērn. Turklāt iedzīvotāji visbiežāk izvēlas iegādāties jaunus elektroauto (96% no visiem iegādātajiem auto), vidējai līzinga summai sasniedzot 26 400 eiro.

Kopumā ar Swedbank Līzinga atbalstu divu mēnešu laikā no valsts atbalsta programmas iegādāti kopumā 65 elektroauto un četri ārēji lādējami (plug-in) hibrīdauto. Salīdzinājumam – pērn visa gada laikā tika iegādāti vien 133 videi draudzīgi auto. Starp populārākajiem elektroauto modeļiem šobrīd ierindojas Nissan Leaf, Hyundai Ioniq/Ioniq 5, KIA e-Niro.

Kā norāda Swedbank auto finansēšanas jomas vadītājs Sergejs Romaņuks:

“Līdz šim Latvijas autovadītāji pieturējušies pie pārbaudītām vērtībām – salīdzinoši lētas automašīnas ar dīzeļdzinēju. Swedbank pērn veiktā aptauja atklāj, ka, lai arī daudzi apzinās un ņem vērā automašīnas ietekmi uz vidi, “zaļāki” auto līdz šim nebija pircēju dienaskārtībā to cenas dēļ. Valsts atbalsta programma tagad ir kā zāles vismaz daļai sabiedrības, kas domā par auto nomaiņu un redz sevi pie elektroauto stūres. Samazinoties elektro automašīnu cenai un paplašinoties uzlādes vietu skaitam, tie biežāk nokļūst potenciālo pircēju redzeslokā, jo vides faktors cilvēkiem kļūst aizvien svarīgāks. Jāņem vērā arī tas, ka pagaidām praktiski neeksistē lietotu elektro automašīnu tirgus, kas veidosies līdz ar šo automašīnu skaita pieaugumu. Taču jau šobrīd ar valsts atbalstu iespējams izvēlēties starp 364 dažādiem auto modeļiem, iegādājoties to no 58 apstiprinātajiem auto tirgotājiem. Turklāt, neskatoties uz augošajām elektroenerģijas cenām, jāatceras, ka arī degvielas cenas turpina augt, tāpēc, kā apstiprina arī elektromobilitātes eksperti, pārvietošanās ar elektroauto ikdienā izmaksā teju četras reizes lētāk, nekā pārvietošanās ar tādas pašas jaudas iekšdedzes dzinēja auto.”

Kas pērk elektroauto un cik ilgi to var nākties gaidīt?

Ar valsts atbalstu elektroauto visbiežāk izvēlas iegādāties iedzīvotāji vecumā no 36 līdz 49 gadiem. Pagaidām šādu auto iegāde aktuālāka ir Rīgas (46%) un Pierīgas (38%) iedzīvotājiem, kas varētu būt skaidrojams ar attiecīgajiem pārvietošanās paradumiem, kas ikdienā vienā virzienā veido vidēji 50 kilometrus.

Sergejs Romaņuks atzīmē, ka elektroauto piegādes, tāpat kā citu dzinēju auto, šobrīd piedzīvo pamatīgu sastrēgumu jeb ilgākus jaunu auto piegādes termiņus, kas pašlaik atsevišķiem modeļiem var ilgt līdz pat gadam un atsevišķiem modeļiem vēl ilgāk.

“Ja 2020. gadā laikus pasūtīta auto piegāžu problēmas bija saistītas ar pandēmijas radītiem ierobežojumiem un pusvadītāju trūkumu, tad šobrīd izaicinājumus pastiprina karš Ukrainā. Vairākiem lieliem Eiropas auto ražotājiem daļa rūpnīcu atrodas Ukrainas un Krievijas teritorijās, kur kara darbības un sankciju dēļ dažādu komponenšu ražošana ir apturēta. Tāpat arī lielāko apjomu no elektroauto bateriju ražošanai nepieciešamā niķeļa pasaulei līdz šim nodrošinājusi Krievija. Ražotājiem nepieciešams laiks, lai pārkārtotu savu ražošanas procesu un nodrošinātu ātrāku jauno auto piegādi, taču visi ražotāji operatīvi meklē risinājumus, lai pēc iespējas ātrāk atgrieztos pie plānotajiem ražošanas un piegāžu termiņiem. Tāpēc, ja vien lēmums par labu jauna auto iegādei jau ir pieņemts, gan valsts, gan auto tirgotāju pārstāvji ieteikuši nekavēties ar auto rezervāciju salonā. Tādējādi ne tikai nodrošināsieties, ka auto piegādās termiņā, kamēr vēl valsts atbalsta programma būs pieejama (tā ir aktīva šobrīd līdz 2023. gada 31. decembrim), bet arī savlaicīgi zināsiet sava auto cenu, kura, kā apliecina auto tirgotāji, netiks mainīta pēc rezervācijas līguma noslēgšanas.”

 

 RUS: Swedbank: при господдержке чаще приобретают новые электромобили, в топе Nissan Leaf, Hyundai Ioniq и KIA e-Niro

 

Papildu informācija:
Linda Krasovska
Swedbank Komunikācijas jomas vadītāja
Tālr.: 29193572
Krasovska.Linda@swedbank.lv

 

Saistītās ziņas

Par mums

Kļūt par biedru

Nesen meklētais

Materiāli

Dokumenti - 0
Pages - 0

Skatīt vairāk